Baltar reparte casi un millón de euros a dedo entre concellos del PP

X. M. R. OURENSE / LA VOZ

GALICIA

Los fondos, adjudicados a dedo, salen de la reducción de capital de Urbaourense

19 sep 2013 . Actualizado a las 10:46 h.

En la Diputación de Ourense se reúnen hoy las comisiones del pleno de septiembre, a celebrar el día 27, y el expediente presentado a última hora por la presidencia provincial para la «modificación dos créditos orzamentarios e das bases de execución do orzamento do exercicio 2013 mediante suplementos de crédito» ha crispado los ánimos de la oposición. En total son 997.420 euros, que se generan de recursos procedentes de la reducción de capital de Urbaourense y con cargo a la finca Santamarina, y desde la oposición se critica que los beneficiarios son concellos del PP (más de 20), excepto uno gobernado por el PSOE (Petín), y proyectos o actuaciones que se realizan sin proceso público.

Los cuatro apartados en los que se dividen estas ayudas, adjudicadas a dedo, se centran en «instalacións deportivas e fomento do deporte», «cooperación provincial», «vías provinciais» e «igrexas e outros monumentos. Patrimonio histórico-artístico». En este último apartado se incluye una partida única de 100.000 euros para restaurar la capilla de Os Remedios, un templo de propiedad privada que ardió hace más tres años y que está pendiente de recuperación, tras ceder sus propietarios la titularidad a la Iglesia.

Del Pulpo a «La Región»

Las diferentes actuaciones a las que se destina el millón de euros van desde el arreglo de un parque infantil en A Rúa (40.000 euros) a los 10.000 euros para la Festa do Pulpo, pasando por los 25.000 euros que se conceden a La Región para la «edición libro Auria» y obras de todo tipo y condición -desde un bar para el campo de fútbol de Celanova al circuito de BTT de Muíños.

Para Ignacio Gómez, del PSOE, «isto é o mesmo de sempre: reparto de diñeiro para o PP, sen concurrencia competitiva, e para actuacións moi discutibles en algúns casos, como o de Os Remedios». El socialista incide además en el hecho de que «en moitos casos o que se fai é o de sempre: primeiro fanse os gastos e logo a Deputación aporta unha partida por ese diñeiro» y de que se discrimina de forma escandalosa a los municipios donde no gobierna el PP: «Porque digo eu que axudas para eficiencia enerxética, melloras de alumeado, depósitos de auga ou depuradoras non lle veñen mal a calquera concello ¿ou só lle fan falta aos do PP?».

Los socialistas, que denunciaban recientemente el plan promovido por José Manuel Baltar para privatizar el servicio de recogida de residuos en la provincia, consideran que «aínda que pareza mentira, estamos vivindo peores tempos que co seu pai, con José Luis Baltar. Só se lle conceden axudas a concellos do PP e agora vánselle dar máis de 3 millóns de euros á empresa que asuma a privatización da recollida dos RSU, que ademais suporá un incremento no prezo que deberán pagar a partir de agora os veciños polo servizo».

Para el responsable del BNG, Leopoldo Rodríguez Puga, la situación es más de lo mismo: «Aquí o único que temos nesta Deputación é caciqueo puro e duro. Eu non teño nada contra que se restaure o patrimonio, pero hai necesidades moito máis urxentes para eses 100.000 euros, como axudas para libros, comedores, afectados polos desfiuzamentos e outros casos».

«Non é nada novo»

Plácido Álvarez, portavoz del PP y alcalde de Muíños (concello que recibe 60.000 euros), dijo desconocer el documento «aínda que non é nada novo, son axudas para obras e subvencións, como sempre. Xa digo que non coñezo a proposta do presidente a fondo, pero é algo que sempre se fixo para dar resposta ás necesidades dos concellos».