Los petroglifos de Outeiro ya son BIC

Suso Varela Pérez
SUSO VARELA LUGO / LA VOZ

OUTEIRO DE REI

PATRIMONIO DOS ANCARES

Fueron encontrados hace nueve meses y reciben un nivel de protección «integral»

05 ago 2017 . Actualizado a las 23:58 h.

No puede haber mayor satisfacción para un amante de la arqueología y de defensa del patrimonio que encontrar restos de gran relevancia y que al poco tiempo la Administración les otorgue la mayor protección. Esto ha pasado con los petroglifos de Pena Serrada, en la parroquia de San Xoán de Parada, en Outeiro de Rei, que acaban de recibir por parte de la Xunta la denominación de Ben de Interese Cultural (BIC) nueve meses después de su hallazgo.

Fueron Brais Rodríguez Romero y Xabier Moure, del colectivo Patrimonio dos Ancares, los que el 29 de octubre del 2016 hallaron estos petroglifos ubicados a 530 metros de altitud. «Trátase dunha combinación circular formada por tres círculos concéntricos con cazoleta central, un grupo de quince coviñas que oscilan entre os tres e dez centímetros de diámetro e varias ferraduras. Estas últimas, segundo a tradición, dise que son as pegadas do cabalo de Santiago. Teñen unha antigüidade aproximada de 4.000 anos», explica Xabier Moure.

La directora xeral de Patrimonio Cultural, María del Carmen Martínez, señala en la resolución publicada en el DOG que «os petróglifos son un tipo específico de arte rupestre consistente en gravados sobre laxes ao aire libre. A súa cronoloxía ten un amplo marco cultural, xa que poden pertencer a diferentes épocas prehistóricas e históricas, desde finais do neolítico, pasando pola Idade de Bronce e de Ferro, ata a época medieval».

Visto el informe elaborado por los técnicos, la Xunta decide darle a esta serie de petroglifos de Outeiro la máxima protección. El texto señala que los petroglifos «constitúen un tipo específico de manifestación de arte rupestre, a eles aplícaselles o réxime xeral de protección previsto na mencionada Lei de patrimonio cultural para os bens inmobles declarados de interese cultural».

PATRIMONIO DOS ANCARES

El informe define los petroglifos de Outeiro de Rei: «Afloramento granítico de considerables dimensións, moi afectado pola acción erosiva e para degradación dos incendios forestais. No seu extremo oeste hai unha combinación circular formada por tres círculos concéntricos e unha cazoleta central; o diámetro é de 15 centímetros, os motivos a penas son perceptibles por mor da acción erosiva. Na parte central do afloramento hai un grupo de varias cazoletas dun diámetro variable de 3 a 10 centímetros». La categoría en la que se inscriben es la de monumento y su nivel de protección es «integral».

FUTURO BIC EN BECERREÁ

Por otra parte, la dirección xeral de Patrimonio acaba de abrir el expediente para convertir en BIC el hito miriamétrico junto a la vieja N-VI en Agüeira, en Becerreá. Como señala la resolución, publicada en el DOG, forman parten de la ingeniería histórica los puentes, los túneles, las estaciones y edificios ferroviarios, las presas, los canales de abastecimiento, los faros y muelles, o cualquier construcción con dimensión paisajística y urbana construida antes de 1901. Los informes de los técnicos, a petición del colectivo Patrimonio dos Ancares, señalan que este hito «é digno de conservación e este ben é probablemente de finais do século XIX ou principios do XX e a súa localización na citada Nacional VI denota a importancia desta vía que seguiría, con poucas variacións, o trazado do Camiño Real e no que aparecen outros bens incluídos no Catálogo». Tanto Concello de Becerreá como Carreteras acaban de limpiarlo e instalar un letrero explicativo.