Sentir a Stendhal

Carlos H. Fernández Coto
Carlos H. Fernández Coto SECCIÓN ÁUREA

CELANOVA

Claustro del monasterio de San Salvador de Celanova
Claustro del monasterio de San Salvador de Celanova Santi M. Amil

Denomínano enfermidade, pero eu entendo que é un síntoma de sensibilidade

02 ene 2024 . Actualizado a las 05:00 h.

Entrar na igrexa de San Salvador de Celanova escoitando a música do órgano pode facernos aflorar as bágoas, igual que atoparnos algo que nos entra na alma, no territorio das emocións. É algo subxectivo, que seguramente soamente sentimos as persoas de alta sensibilidade (PAS) .

O síndrome de Stendhal, tamén denominado síndrome de Florencia, é unha aptitude psicosomática que causa un elevado ritmo cardíaco, vertixe, confusión e mesmo alucinacións cando o individuo é exposto a unha sobredose de beleza artística, é dicir, obras mestras da arte. Chámanlle así polo famoso autor francés do século XIX Stendhal, quen deu unha primeira descrición detallada do fenómeno que experimentou na súa visita en 1817 á basílica de Santa Cruz (Florencia) e que relatou despois nun dos seus libros.

Seguramente haxa quen o sinte ao escoitar unha gaita, outros poden ser sorprendidos pola beleza dun cadro, dun retablo ou cando escoitan ao seu autor favorito. Denomínano enfermidade, pero eu entendo que é un síntoma de sensibilidade, pola interacción de varios sentidos, cando algo emociona, chega ao corazón, á alma.

Non debemos conter os sentimentos, xa que potencian a saúde. Quen nunca se emocionou non é quen de amar, non é de todo humano, e teño comprobado que hai persoas sen chisco emocional, alleas ao amor e desamor.

Recordando aos grandes arquitectos, dicir que nos emociona tamén a luz e o espazo, e moitas veces somos os creadores de emocións que debemos aplicar á nosa sensibilidade para facer gozar aos demais das nosas creacións. Non sempre se consegue.