Luis Quinteiro Fiuza ha sido nombrado ayer por el Papa nuevo obispo de Tui-Vigo. La decisión de la Santa Sede se conocía al mediodía, cuando el obispo de Ourense estaba celebrando en el Seminario la fiesta de Santo Tomás de Aquino. El aplauso de los seminaristas y formadores no se hizo esperar.
«Sinto dor de irme porque son querido en Ourense e sinto ledicia de quedar en Galicia ao ir a Tui-Vigo. Son persoa que lle quere á terra. De ir a outro sitio, faríao por obediencia pero neste caso a tristura queda compensada», señaló.
Quinteiro afirma que en Ourense aprendió a ser obispo: «Descubrín unha terra cuns valores característicos para min moi importantes». Asegura que tras vivir medio siglo en Santiago, «pensaba que coñecía Galicia e vin que estaba equivocado. Se non chego a estar en Ourense non houbera coñecido nunca Galicia como hai que coñecer».
Toma de posesión
La toma de posesión en el nuevo destino será en los próximos dos meses, como establece el Código de Derecho Canónico. Entonces, Ourense se constituirá en sede vacante. Hasta ese día, Luis Quinteiro sigue ejerciendo su ministerio en la ciudad de las burgas. Para él este nombramiento «non foi sorpresa, coñecíao desde hai tempo, dixéronmo fai pouco e estou tranquilo».
Cree que su sucesor debe tener «actitude de servizo profundo, compartir a súa vida con Ourense, terra singular que ten sentido de pertenza porque os de Ourense son de Ourense dun xeito especial. É unha terra moi ligada a unha persoa».
El obispo, que el martes almorzaba con los periodistas ourensanos, supo aguantar ante indirectas sobre su traslado. Ayer reconocía que no quería ser cínico pero cuando no toca hablar, no se debe. Dice que aquí deja «unha diócese unida con experiencias moi bonitas, pero non son quen para decilo. Atopei dimensións de tradicións de igrexa viva eque non se perdan», añadió.
Como obispo promotor del Apostolado del Mar en España, llegar a Tui-Vigo, «cae de peso», dice, agradeciendo que le dejaran esa responsbailidad incluso estando tierra adentro, en Ourense.
El primer saludo
Monseñor Quinteiro remitió ayer a los vigueses (sacerdotes, religiosos y religiones y fieles) un primer saludo en forma de escueta carta. «A la espera de poder reunime con todos vosostros, me encomeindo vivamente a vuestras oraciones», escribió.