«Aquí non se tira nada, traballamos co comercio local e imos pedindo o xusto no momento»
A Mariña
El restaurante Aquitania, de Viveiro, sortea la inflación y resiste con el menú a 12 euros
20 Apr 2023. Actualizado a las 05:00 h.
«Pedimos pouca mercancía, pero de moita calidade e sempre ó comercio local, e traballamos ata fin de existencias». Según explica Abilio Golpe Galdo, esta es una de las bases con las que por ahora sortea la inflación de manera exitosa el Aquitania, el restaurante que dirige desde hace 14 años en el edificio Parquemar, en Cantarrana. Aunque los costes de los alimentos y de los suministros básicos como la electricidad o el gas se han disparado en el último año, su negocio todavía mantiene el precio del menú del día en 12 euros. «Por agora conseguimos aguantar, aínda que é posible que o teñamos que subir antes de que acabe o ano», comenta el conocido hostelero, cuyo establecimiento aplica lo que hoy se conoce como «economía circular», y que, a grandes rasgos, consiste en aprovechar los recursos próximos primando la reducción y la reutilización.
«Facemos un estocaxe semanal e traballamos co comercio local. Pescados Chavinesa súrtenos de peixe e de calamares todos os días. A carne pillámoslla a Hermelino, de O Valadouro, no Más y Más ou na carnicería de Jose, de Celeiro. Para as verduras, as froitas ou as leitugas, temos o supermercado ó lado e achegámonos en canto o necesitamos. A bebida é de La Vivariense. Todos nos poñen facilitades, e traballar co produto fresco permítenos ir axustando o gasto, non é como se tivesemos que traer o peixe da Coruña», cuenta. El pan que sobra o los restos de los platos, dice, los llevan a diario personas que tienen animales como cerdos.
Abilio Golpe Galdo, hostelero: «Ter o personal contratado con boas condicións permítenos abrir todos os días da semana»
De lunes a viernes, el restaurante Aquitania sirve una media de entre 60 y 80 menús del día. Los sábados, la cifra de comensales supera los 200 y los domingos sobrepasa los 100. «No verán temos máis de 300 comensais diarios», detalla Abilio Galdo, que considera que para aguantar tantos años en un sector tan complicado como el de la hostelería es necesario «facer as cousas ben e ter máis ou menos o mesmo persoal sempre». En esa línea comenta que tiene ocho trabajadores fijos, además de otros dos extras asegurados durante todo el año de jueves a domingo. A mayores, en fechas especiales como la Semana Santa, el número de contratados crece.
«Sae mellor economicamente»
«Antes andabamos dando altas e baixas as fins de semana en función do persoal que precisabamos, pero os asesores viron que, ter a mesma xente todo o ano dada de alta de esta maneira, a ela beneficiábaa e a nós, como empresa, mesmo nos saía mellor economicamente. Ter o personal contratado así, en boas condicións, permítenos abrir todos os días da semana e darlle descanso á xente mesmo as fins de semana», comenta, antes de explicar que incluso tiene un empleado que solo trabaja de lunes a viernes para poder conciliar vida laboral y personal. «Algo que ata hai pouco parecía impensable na hostelería», señala. «Boa parte dos traballadores levan comigo moitos anos, e iso fai que o ambiente de traballo sexa bo e que os clientes se sintan cómodos», afirma.