El colegio de Celeiro volverá ya este próximo curso a los libros tras renunciar a las clases digitales: «Tivo moita repercusión, chamáronnos das teles»
A Mariña
La decisión unánime de profesores, madres y padres llamó la atención incluso de medios nacionales y abrieron un interesante debate
07 May 2024. Actualizado a las 20:01 h.
La decisión adoptada por unanimidad de profesores, madres y padres en el colegio de Celeiro, en Viveiro, de volver a las clases con libros, renunciando al programa E-Dixgal de clases digitales después de 4 años en él, llamó la atención de muchos medios y abre un interesante debate. Lo adelantó La Voz este domingo. «Tivo moita repercusión, chamárannos das teles».
Como confirmó ayer mismo a este diario la directora del centro, Susana López Hermida, el próximo curso volverán ya a los libros y a los apuntes. «Iso non quita que se usen os ordenadores nun determinado momento para tarefas concretas; nada ten que ser drástico, hai que combinar as vantaxes dun sistema e doutro».
Las razones de esta decisión -conviene recordar- las exponían con fundamento desde el centro: «Despois de 4 anos co programa Edixgal no CEIP de Celeiro podemos valorar os inconvintes deste proxecto dentro da aula e co noso alumnado: En primeiro lugar, cremos que hai un abuso total e absoluto da exposición do alumnado ás pantallas sobre as horas recomendadas polos neuropediatras e a Organización mundial da saúde». «Ademais o uso de pantallas na ensinanza non demostrou, ata a data, melloras na aprendizaxe respecto á lectura en papel ou á escritura a man», añadían también.
Ven retrocesos en determinadas áreas: «En áreas como a creatividade ou a comprensión lectora. Cremos que os menores deben aprender a resumir, a extraer conclusións, a subliñar as palabras ou ideas máis importantes dun tema; e todo eso faise complicado nunha pantalla; ao mesmo tempo que se perde o costume de esquematizar, tan importante para aprender a estudar».
Aluden igualmente a la distracción de los escolares con las pantallas: «Pérdese a atención por entrar en páxinas de xogos, chats, foros… ou simplemente buscando información do que lles interesa na rede. A pesar da actualización de E-Dixgal neste curso escolar, o noso alumnado segue podendo acceder a moitas webs e páxinas con contidos non apropiados para a súa idade e non queremos formar parte deso».
Y por último apuntaban: «O uso continuado de tecnoloxía provoca problemas de convivencia e socialización, dándose un descenso considerable das habilidades e interaccións sociais e un aumento dos conflitos entre compañeiros e compañeiras».
El comunicado del colegio de Celeiro, publicado en La Voz, tuvo una amplia repercusión y no solo entre los demás medios de comunicación, también en las redes y en la comunidad educativa.
En las redes se generaron múltiples comentarios, en su mayor parte de respaldo a esta decisión entre madres y padres de otras zonas. «A ver cuando los institutos se ponen de acuerdo y toman una decisión así», opina A.F.A. «Nunca debieron irse de los libros», indica C.V.V. «O mundo dixital debe ser unha ferramenta, non un método», entiende K.R. y así lo expone. «No colexio de Celeiro abriron a caixa de Pandora», considera M.C.R. Hay muchas más opiniones complementando la información de La Voz en la edición digital.