Catoira diseña un ambicioso proyecto para recuperar el Camiño Real y crear un paseo hasta Pedras Miúdas
Arousa
24 Nov 2024. Actualizado a las 05:00 h.
Crear un paseo que conecte el núcleo urbano de Catoira con el área de Pedras Miúdas, recuperando de paso parte del Camiño Real. Ese es uno de los objetivos que se ha marcado el gobierno del nacionalista Xoán Castaño, y en los que ha ido trabajando a lo largo de los últimos meses. Siguiendo las indicaciones del ejecutivo local, la empresa GalaiControl ha elaborado un diseño que permitirá al Concello optar a fondos del Plan Extra de la Diputación de Pontevedra.
Explica Castaño que su equipo considera que esta actuación tiene un «carácter estratéxico, xa que permitirá unir os centros de actividade económica e cultural máis importantes do municipio, recuperando un área que nestes momentos está degradada». La actuación supondrá transformar alrededor de 5.000 metros cuadrados de espacio público y fomentar el tránsito peatonal entre la zona urbana y algunos de los enclaves turísticos más atractivos de su entorno. Así, «crearase un novo paseo que dará acceso á lagoa e aos muíños de Pedras Miúdas con zonas de estancia e descanso, renovando pavimentos e servizos, con nova iluminación, novo arborado e novo mobiliario urbano», según detalló el regidor nacionalista.
Con esta actuación las calles Aldea e Outeiriño «reconverterase nunha zona peonil de tráfico restrinxido con lousado de formigón e laxas de pedra, e reformarase a avenida Muíños de Vento para permitir despois a conexión coas rutas de sendeirismo que conducen cara a Pedras Miúdas e o paseo fluvial». De esta forma, «porase en valor o Camiño Real, unha importante infraestrutura viaria medieval incluída no catálogo complementario de Bens de Interese Cultural».
Castaño explica que la actuación prevista «é un proxecto de calidade, extraordinario e transformador... Dinamizará sectores chave como o turismo, o comercio local e a hostalería, fortalecendo a oferta de servizos para as nosas veciñas, veciños e visitantes, aumentando a calidade de vida e xerando unha grande capacidade de atracción. Ademais, porá en valor o patrimonio natural e cultural e modernizará os servizos existentes».
A juicio del regidor nacionalista, la actuación cumple con los requisitos establecidos en las bases del Plan Extra «pola súa relevancia e impacto no concello a nivel económico ou patrimonial», y que además «achega un valor engadido mediante a creación de espazos inclusivos, accesibles e sostibles». «Coa eliminación de barreiras físicas e a mellora da infraestrutura garántese unha experiencia de mobilidade cómoda e equitativa», insiste Castaño, que apuntó que el diseño de esta propuesta se ha realizado «grazas a unha subvención recibida por cumprir os criterios provinciais do Plan Ágora».
Para ejecutar las obras, el ejecutivo vikingo aspira a conseguir los 500.000 euros del plan provincial. A mayores, el concello tendrá que pagar «un mínimo do 15% da contía do proxecto, e buscará outras fontes de financiamento para facer fronte á actuación». Y es que el presupuesto total de las obras es de 711.000 euros.