Soraya Hermida, campeona gallega de pesca submarina: «Este non é un deporte só para homes»
Barbanza
La deportista buscará revalidar el cetro autonómico este domingo en Ferrol
02 May 2024. Actualizado a las 11:41 h.
Soraya Hermida (Esteiro, 1986) es la actual campeona gallega de pesca submarina en su categoría. Compitiendo bajo las siglas del Club Subacuático Pérez-Sub de Vilagarcía de Arousa y amparada por la firma Cressi, la deportista buscará revalidar este fin de semana el cetro autonómico en aguas de Ferrol. Su disciplina requiere, además de resistencia y precisión, un amor por el medio natural sin el que no se entendería su trayectoria. Desde bien pequeña está ligada al mar por la fuerza de los lazos familiares. A raíz de esto ha sabido adaptarse y convertirse en una de las mejores de España con el arpón.
«Empecei porque meu pai tamén facía pesca submarina. Cando era pequena ía a mergullar con el. Encantábame estar debaixo da auga, pero a pescar empecei moi tarde, con 26 anos. Non me atrevía, pero un día animeime, leveime o fusil e collín cinco peixes. Dubidei entre que podía ser a sorte do principiante ou que realmente se me podía dar ben», explica Hermida.
A competir comenzó hace dos años, ya en el club arousano del que ahora es vicepresidenta. Su progresión fue meteórica hasta coronarse como la mejor pescadora submarina de Galicia en el 2023. Tras esto, acudió al nacional, celebrado en Sanxenxo, en el que quedó novena. Este domingo tendrá la oportunidad de reeditar título y de volver a clasificarse para el Campeonato de España, en el que aspira a mejorar su clasificación.
Refiriéndose a su disciplina, Hermida comenta que no hay ningún truco para capturar más o menos piezas. Un conjunto de habilidades son la fórmula para que una jornada en el mar se salde con un bagaje positivo: «Manter a calma é moi importante, ao igual que ter un bo nivel de apnea. Tamén hai que saber compensar bos oídos. Son moitos os factores que inflúen. A nivel competitivo hai que saber adaptarse. Algúns torneos son de especies, nos que só se poden capturar dous animais do mesmo tipo. En outros valórase a peza, o peso e o tamaño».
Talla mínima
La pescadora destaca que no todo vale a la hora de disparar el arpón. Las piezas deben de tener un peso mínimo de un kilo para que cuenten positivamente. En caso de capturar un animal de una talla menor a los 750 gramos, el deportista será penalizado. «Temos que coller peixes grandes, ese é o obxectivo. A nivel persoal, na zona de Galicia o robalo é o rei. Todo pescador quere coller un robalo», comenta.
Al mencionar su especie favorita para captura, la deportista apunta que cada animal tiene sus particularidades y que estas debe de tenerlas en cuenta el pescador para no errar el tiro: «Tes que coñecer o medio. As condicións do mar poden influír no movemento das especies e por onde adoitan andar. Hai que ter en conta as mareas e os ventos. Por exemplo, para pescar sargos e robalos o mellor é facelo coa marea chea».
Por otro lado, Hermida es consciente de que la pesca submarina es un deporte que requiere de sacrificio y pasión para su práctica, pero invita a su práctica aprovechando las posibilidades del litoral de Barbanza y de toda Galicia, sobre todo a un sector de la población.
«Animo ás mulleres a probar, este non é un deporte só para homes. Somos minoría. Miñas compañeiras e eu queremos que cada vez máis mulleres se acheguen a darlle unha oportunidades. Algunhas veces nin o intentan porque pensan que non van ser capaces. Todos empezamos con inseguridades e con medos, pero despois obtemos enormes satisfacción. Temos que aproveitar o gran medio natural co que contamos en Galicia», sentencia.