Independientes, PP y BNG sellan una moción de censura en Muxía
Muxía
Acuerdo de los seis ediles de la oposición para que el independiente Javier Sar Romero sea el alcalde de la localidad en sustitución del socialista Iago Toba. El pleno se celebrará el 7 de octubre, lunes, a partir de las 12.00 horas
23 Sep 2024. Actualizado a las 20:38 h.
Habrá moción de censura en el Concello de Muxía. Las tres concejalas del PP, los dos independientes y la nacionalista llegaron a un acuerdo para proponer como alcalde a Javier Sar Romero, de Independentes por Muxía, desbancando así al socialista Iago Toba, que gobierna en minoría (cinco ediles) desde junio del año pasado.
Los representantes de los tres grupos de la oposición (Sar, la popular Sandra Vilela y Mercé Barrientos, del BNG) presentaron la moción esta mañana en el registro municipal. El pleno se celebrará, a tenor de los plazos establecidos en la legislación, el 7 de octubre, lunes, posiblemente a las 12 del mediodía.
Las negociaciones entre los tres grupos comenzaron hace meses. Aunque se habló en diferentes ocasiones de que se iba a presentar esta moción (incluso el alcalde ironizó y avisó de ello largamente en un pleno), no fue hasta días recientes cuando se llegó a un acuerdo de las tres formaciones.
Los firmantes de esta moción de censura remitieron un comunicado conjunto en el que argumentan los motivos de esta decisión: «Nas eleccións do 28 de maio de 2023, ningún dos partidos obtivo maioría absoluta para gobernar, sendo necesario chegar a acordos entre as distintas forzas políticas». Y añadieron: «Agora, facendo uso das ferramentas democráticas, e co acordo dos seis concelleiros e concelleiras que conforman a oposición, proponse ao concelleiro Francisco Javier Sar Romero, voceiro de Independentes por Muxía, como alcalde do Concello de Muxía».
PP, IxMuxía y BNG esgrimen que la situación política municipal es insostenible: «Os últimos 16 meses de mandato, nos que o alcalde se negou de forma continuada a dialogar coa oposición, caracterizáronse pola ausencia de orzamentos actualizados, abuso na utilización e esgotamento do remanente, extralimitacións na contratación menor, pago de facturas e contratación sen partidas orzamentaria asignadas; incumprimento de acordos plenarios, xestión ineficiente dos servizos municipais, contratos vencidos sin renovar, incapacidade para o diálogo político, ataques de carácter persoal e menosprezo ao labor da oposición. Ademais de que o SAF permanece sen licitar. A oposición solicitou ao alcalde, en reiteradas ocasións, un cambio de rumbo tanto na súa xestión coma nas súas formas. Cambio que, lamentablemente, nunca se deu».
Ante esta situación de «desgoberno e división», y ante la falta de una mayoría absoluta, las tres formaciones proponen un cambio «que vai máis alá de siglas políticas e intereses partidistas, forxado cun sentido de responsabilidade política, confianza, lealdade, respecto e entendemento entre os distintos grupos que conforman a corporación». Y añadieron: «Un novo goberno onde o diálogo, a transparencia e a atención aos problemas e necesidades da veciñanza sexan unha realidade».
Según la legislación vigente, el pleno extraordinario para la celebración de la moción de censura queda convocado para el lunes día 7 de octubre a las 12.00 horas.
El alcalde, el socialista Iago Toba, a través de redes sociales, también ofreció su versión en relación a esta moción de censura: «Grazas de corazón a todos e todas as veciñas de Muxía por concederme a honra e o orgullo de ter sido alcalde deste fantástico e precioso municipio durante todos estes anos [desde mayo de 2019 es regidor].
Toba dejó claro que continuará con su labor política municipal a partir del 7 de octubre, pase lo que pase con la moción de censura: «Aquí seguirei, na posición que me toque, pero eu son dos que non engano aos meus votantes e a veciñanza. E eu son dos que nunca me rindo, sobre todo si creo no que fago. Contade conmigo sempre. A vosa disposición quedo. E non teño palabras de agradecemento aos membros do meu equipo, nunca lle poderei agradecer todo o que fixo por min, pero sobre todo, polos veciños e veciñas de Muxía. E si, seguiremos xuntos, unidos e fortes. Nunca fomos de deixar abandonados a ninguén».
También analizaron esta moción de censura en el PSOE provincial de A Coruña. Los socialistas consideran «un atropelo democrático» la moción de censura que presentaron en Muxía el PP, BNG e Independentes por Muxía, instando a Ana Pontón «a aclarar se a avala». Y aregumentaron: «Muxía ten un alcalde socialista, Iago Toba, que obtivo nas municipais do 2023 case o dobre de votos que a segunda forza no concello, o PP, polo que é un engano aos veciños e veciñas levar adiante esta moción de censura».
Pese a que la líder del BNG, Ana Pontón, negó el pasado mes de mayo contactos con el Partido Popular para «artellar unha moción de censura en Muxía» Pero la realidad, según el PSOE «é que esta vén de ser rexistrada coas sinaturas dos concelleiros de PP, BNG e Independentes». Y añadieron: «Non é a primeira vez que o BNG leva á dereita ao goberno de Muxía, unha operación que entregaría ao PP áreas clave do goberno municipal como Obras e Urbanismo».
La dirección provincial socialista respalda al alcalde de la localidad desde mayo de 2019: «É inadmisible e unha vergoña que PP e BNG fagan pinza para que sexa alcalde de Muxía o representante dun partido con só dos concelleiros no pleno».
El BNG desautoriza la moción
La ejecutiva del BNG, liderada por Ana Pontón, ha desautorizado esta tarde a su concejala en Muxía por apoyar junto al PP y a los independientes la moción de censura que supondría la salida de Iago Toba, el actual alcalde socialista.
Las argumentaciones de la edil del Bloque, Mercé Barrientos, no han convencido a la dirección del frente, que entiende condenables y rechazables las actitudes del alcalde del PSdeG, pero que advierte que el Consello Nacional, máximo órgano entre asambleas, ya fijó una postura inequívoca: no facilitar ningún proceso de este tipo en el que tuviese participación el PP.