La Voz de Galicia

Pérez Couto ensalza la figura del Matemático Rodríguez en Santiago

Ciencia

j. b. lalín / la voz

«Foi o primeiro científico galego no sentido moderno do termo», aseguró

28 Sep 2024. Actualizado a las 05:00 h.

La sede de Afundación en Santiago acogió ayer una conferencia dentro del programa Noite Galega das Persoas Investigadoras 2024. G-Night que promueve la Real Academia Galega de Ciencias (RACG) en colaboración con la Universidad Intercontinental de la Empresa (UIE). En esta ocasión el matemático e investigador de la Universidade da Coruña, Xabier Pérez Couto, disertó en torno la figura de José Rodríguez González (Lalín, 1770-Santiago, 1824), del que se cumple el bicentenario de su muerte y escogió en este 2024 como Científico Galego do Ano.

Para Pérez Couto, «podemos considerar a José Rodríguez como o primeiro científico galego no sentido moderno do termo». «Como Bachiller en matemáticas, choegou rapidamente a ser profesor de Matemáticas Sublimes na Universidade de Santiago sen ter sequera o título de doutor, debido ao talento que amosou ante o tribunal da oposición», resaltó. Este investigador incidió en que además de su relevante papel para que el metro se tomase como unidad de medida universal, «pode que a maior contribución do Matemático de Bermés fose a demostración empírica, mediante cálculos matemáticos baseados nas observacións, de que a Terra, lonxe de ser unha esfera perfecta, se atopa achatada nos polos. Este feito, que probaría a hipótese teórica xa adiantada por Isaac Newton sobre a forma da Terra, publicouno a Royal Society de Londres no ano 1812».

En la charla no faltaron referencias a las múltiples aportaciones de José Rodríguez a campos como la geometría, la astronomía, la geografía o la mineralogía. También remitió la Universidade de Santiago diversos instrumentos científicos, que consideraba fundamentales para la enseñanza pública. Entre ellos un metro en cobre subdividido en milímetros, procedente de París,, que se custodia en la actualidad en la Facultad de Física.


Comentar