A obra «Eroski Paraíso» trunfa nos María Casares ao levar os dous premios maiores
Cultura
La gala de entrega de los premios María Casares, en fotos
Só «O tolleito de Inishmaan», de Cándido Pazó, con cinco estatuíñas, lle disputou a noite á peza de Chévere
30 Mar 2017. Actualizado a las 05:00 h.
A noite dos premios María Casares foi a noite de Eroski Paraíso e de O tolleito de Inishmaan. As súas respectivas oito e once nominacións xa anunciaban que a pugna entre os dous espectáculos sería a alma da velada que acolleu onte o coruñés teatro Rosalía de Castro. No tramo final foi a produción de Chévere Eroski Paraíso a que se fixo cos dous galardóns máis apetecidos, os da montaxe e a dirección. Xesús Ron, que recolleu este último, empregou a súa intervención de agradecemento para facer varias peticións no ámbito do laboral. Reclamou que o CDG (Centro Dramático Galego) poda dispor de dotación económica propia para evitar liortas como as que veñen de producirse na selección do elenco de Martes de Carnaval -a profesión esixe independencia total no campo artístico para os directores das montaxes-. Ron desexou ademais que na gala do próximo ano xa estea en vigor a lei galega das artes escénicas, na que se empezou a traballar e da que xa teñen un borrador do texto.
Houbo así espazo na festa -ideada e conducida polo paiaso Pepo Suevos- para a reivindicación. E Cándido Pazó puxo deseguido o Rosalía en camiño cando xa nos comezos subiu a recoller o premio á mellor adaptación/tradución por O tolleito (sobre o texto do autor angloirlandés Martin McDonagh) e dedicou sentidamente o galardón -compartido con Santi Romay e Alberto Rodríguez- «á lingua, á nosa lingua». Pero quizais o momento máis emotivo da gala da 21.ª edición dos premios María Casares -organizados pola a Asociación de Actores de Galicia (AAAG)- protagonizouno Eduardo Alonso, co teatro Rosalía aplaudindo posto en pé, cando, ao recibir o galardón de honra Marisa Soto, e despois de rachar os papeis co discurso que levaba escrito, rematou, dirixíndose á súa dona: «¡Luma, que nos quiten o bailado!». Non é para menos, son xa trinta anos de andaina compartida coa súa muller (a actriz Luma Gómez) detrás de Teatro do Noroeste, imprescindible compañía da escena galega.
De mulleres tamén falou o presidente do colectivo AAAG, Ernesto Chao, que fixo unha chamada á traballar xuntos pola igualdade no teatro ao asegurar que só entre o 25% e o 30% dos papeis son para as mulleres, e que as historias viaxan sempre arredor dun home (ou de varios). Neste mesmo sentido, lembrou un dato moi relevante: o 70% do público está formado por mulleres.
Unha das novidades máis esperadas nesta edición dos María Casares foi a presenza de Pepo Suevos. «A aposta é diferente porque encargáronlle a gala a un paiaso», ironizaba sobre si mesmo. O cómico -«un fulano que non fai teatro», confesou- foi o presentador e director da velada. E con golpes de humor e desenfado, reflexionou sobre as relacións entre o mundo do teatro e a Administración. Contou cos actores Roberto Leal, Patricia Torres, Alberto Rolán, Marta Lado, Silvana Sestelo e Josito Porto, e a escenografía de Suso Montero, animados todos polo son e o jazz dunha banda cubana.
A dramaturga e actriz Imma António leu o Manifesto galego do Día Mundial do Teatro.