El edil Manuel Fernández dice que la ministra «mira para outro lado» en un tema que afectará mucho a la zona
Deza
10 Mar 2010. Actualizado a las 02:00 h.
Manuel Fernández concejal de Actividade Agraria de Lalín valoró ayer que «a incompetencia da ministra de Medio Rural, Elena Espinosa, queda outra vez de manifesto ao mirar para outro lado en pleno proceso de absorción de Puleva por parte da gala Lactalis e permitir que un dos mellores exponentes da firmas leiteiras españolas vaia a máns de capital francés». En Fernández se da también la circunstancia de que es presidente de una cooperativa que entrega parte de su leche a Lactalis.
El edil cree que «a permisividade do goberno neste tema afectará de xeito importante os productores da zona porque a absorción de Puleva deixará un terzo do volume de leite concentrado nas máns dos galos de Lactalis e desaparecerá un operador con política axeitada de pactos, e prezos superiores á que agora será empresa nai». Donde había atomización hay dos operadores Lactalis y Larsa (Peñasanta) con dos terceras partes de la producción.
Desmantelamiento
Fernández considera que la ministra asiste sin decisión política al desmantelamiento del sector lácteo y asegura que debería saber que uno de los mayores activos lácteos españoles quedará en manos del sector lácteo francés «interesado en que o español vaia a quebra, como leva amosando algún tempo coas prácticas de dumping baixando prezos e coa introducción de leite francés en España para transformala como española».
El edil lalinense dice que Espinosa y el director general Puxeu «miran para outro lado permitindo o desmantelamento dun sector estratéxico español».
Fernández dice que sirve de poco el esfuerzo en Galicia de gobierno, industrias, sindicatos, cooperativas y productores para crear un grupo lácteo que revitalice el sector «se por outra parte dende Madrid se permite que se leven a baixo prezo e sen nengún peaxe unha das poucas firmas que non estaba xa en mas foráneas».
El edil dice que si Competencia no lo remedia, «grazas a incompetencia da ministra teremos reducido o marxe de manobra. Se Lactalis e os franceses xa tiñan moito que dicir a hora de fixar prezos, ca compra de Puleva van ser un dos axentes claves no mercado para dicir como lle pagarán o leite a aos nosos productores» cree que si ya es difícil llega a acuerdos con firmas españolas «cunha firma que se dirixe dende París que so ven gañar cartos, será pouco menos que imposible».