Gato araña de nuevo: «Narón está conxelado desde que marchei do concello»
Narón
Apoya al PSOE y acusa a la alcaldesa de TeGa de «cobrar case como a da Coruña»
24 May 2023. Actualizado a las 21:58 h.
En los años 90, Xoán Gato fue literalmente el rey de Narón. Alcalde entre 1985 y 2009, convirtió este concello en referente industrial de Galicia. Trataba de tú a tú a todopoderosos como Xosé Cuíña (conselleiro de Obras Públicas) para lograr obras como las aceras de la carretera de Castilla, eje vertebrador de Narón y Ferrol. Fundó Terra Galega, el partido que sigue gobernando el octavo concello de Galicia, con cerca de 40.000 habitantes. Ahora regresa a una campaña electoral, pero para apoyar al PSOE, para arañar votos a la formación con la que fue regidor durante un cuarto de siglo. Con 77 años, en un acto celebrado en el barrio de A Solaina con el candidato socialista Jorge Ulla, fue más que contundente contra Terra Galega y la alcaldesa Marian Ferreiro: «Narón está conxelado desde que marchei do concello, a alcaldesa e os concelleiros só van a cobrar».
En una sucesión de acusaciones contra la actual regidora y candidata por Terra Galega, Gato insistió en que «ela non fai nada, o goberno local funciona como un consello de administración para cobrar a fin de mes». Según Gato, la ocupación de Ferreiro consiste en «sentarse a ler xornais e asinar o que lle trae o secretario». Afirmó que «se me revolven as tripas cando falan de orgullo de Narón (lema de sus antiguos compañeros de TeGa) porque está todo parado». Recordó que «nós transformamos unha aldea en cidade, nós escollimos a alternativa industrial cando nos botaban de Astano» (Gato fue trabajador de los astilleros). Y le pidió a Ferreiro «que se mova dunha vez, un alcalde ten que ir de xeonllos a Chamorro a buscar empresas... eu falei con Amancio Ortega e Cándido Hermida para traer empresas».
A su lado, el candidato socialista Jorge Ulla coincidió en que «con TeGa non hai xestión e só quere manter os seus tentáculos para seguir cobrando». Asegurando que no pactará con Terra Galega para darle el gobierno, Ulla se mostró seguidor «do ímpetu de Gato, o primordial é traer empresas». Acusó a Terra Galega de «só facer festas pero nada de xestión, nós queremos ter de novo 40.000 habitantes».
Para Gato, su principal temor pasa por que «Narón se ferrolanice». Insistió en que «nós puxemos en marcha os polígonos de Río do Pozo e As Lagoas, ata veciños de Mandiá (parroquia de Ferrol) nos pedían ser agregados a Narón». Y se puso nostálgico: «En Galicia non había ninguén como nós que facíamos 15 xestións para lograr o mesmo que outros alcaldes nunha soa cea». Por último, lamentó que «a alcaldesa cobre case como a da Coruña, nin que tivésemos 800.000 habitantes, de seguir así acabamos nun precipicio».
Para el socialista Ulla, que convenció al exalcalde naronés para regresar al ruedo político, «Xoán Gato é o pai de Narón».