La Voz de Galicia

Promagal pide a todos los productores de madera de A Mariña que paralicen las talas

Firmas

J. A.

03 May 2012. Actualizado a las 07:00 h.

«A nosa unión é a nosa forza!» Ese es uno de los lemas principales que figuran en los diez mil folletos que la Asociación de Productores de Madeira de Galiza (Promagal), ha comenzado a distribuir por A Mariña. Ayer lo hizo por Ribadeo, aprovechando la celebración del mercado semanal. Promagal pretende que no solo sus 4.000 socios, sino que todos los productores de madera de A Mariña paralicen las talas, hasta que no negocien un contrato con Ence que les garantice precios y un volumen de compras.

«A unión é fundamental. Sen que sone pretencioso, nós convertémonos nun referente para todos cos prezos que obtivemos nos últimos anos en negociacións. Por iso agora pedimos a todos que non se corte máis madeira, que esperen ata que pechemos un novo acordo cun prezo axeitado», manifestó el viveirense Manuel Galdo, vicepresidente de Promagal.

En la actualidad el contrato firmado con Ence está en su tramo final. De las 250.000 toneladas de madera que se pactó vender, quedan unas 20.000: «É un mes de traballo e xa veremos como vai a cousa», explicó Manuel Galdo. Promagal pretende que en el nuevo contrato se garantice unas ventas de 400.000 toneladas, mientras que Ence habla de solo 150.000.

En los folletos que se están distribuyendo por A Mariña, la asociación de productores expone sus argumentos: «Promagal vendeu no 2011 a madeira dos seus socios a 32 euros/tonelada máis IVE o eucalipto sen pelar en pé no monte, e a 38 euros/tonelada máis IVE o pelado. Neste ano a pasta de papel subiu e segue subindo. Sen razón que o xustifique, a industria quere baixar os prezos da nosa madeira. Se o prezo da pasta sobe, a madeira debe subir tamén».

Y dan dos consignas: «Non vendas madeira a vulto (sae moito peor pagada)», y que no se venda a precios inferiores a los alcanzados en el último contrato, ya que con eso se fomentaría que bajasen.

El pulso está echado: «Se nos negamos a vender as 150.000 toneladas de madeira que nos piden, Ence supoño que dirá que non vai ter problemas de abastecemento, pero nós entendemos que non será así. Ence sempre conseguiu madeira sen Promagal, pero nós somos cada vez máis socios. Agora Ence, como gran empresa, intentará buscarse a vida o mellor posible, pero xa sopesará as dificultades. Entendemos que estamos no camiño correcto», añadió Manuel Galdo.


Comentar