La Voz de Galicia

¡A poñerse as pilas!

La Voz de la Escuela

Ana T. Jack
Un dos primeiros pasos do DAFO é analizar se o neno ten algunha dificultade, por exemplo coas matemáticas
Un dos primeiros pasos do DAFO é analizar se o neno ten algunha dificultade, por exemplo coas matemáticas

O método DAFO pode axudar a marcarse obxectivos e mellorar resultados

11 Jan 2017. Actualizado a las 05:00 h.

Despois de máis de dúas semanas de vacacións, repletas de festas familiares, excesos do Nadal e horarios relaxados, custa un pouco aterrar de novo na rutina escolar: madrugas, clases, actividades extraescolares, exames… e materias pendentes de recuperar no caso dos que obtiveron suspensos na primeira avaliación. Así que non queda máis remedio que pórse as pilas e comezar a traballar para mellorar resultados. Pero é importante ter claro que o que non funcionou no primeiro trimestre non vai facelo agora. Así que continuar con máis do mesmo non é nada recomendable: ou se cambian hábitos e se trazan estratexias diferentes ou o resultado previsible vai ser similar.

O primeiro paso, antes de marcarse obxectivos, é analizar cada situación particular. Para facelo pode resultar útil recorrer ao método DAFO e as súas catro variables:

1. Debilidades: aspectos internos que reducen ou dificultan as posibilidades de triunfar, é dicir, de sacar boas notas (mala comprensión lectora, falta de motivación…).

2. Ameazas: circunstancias externas, previsibles, que poden entorpecer ou boicotear este proceso (dependencia das pantallas, exceso de actividades diarias…).

3. Fortalezas: recursos persoais, capacidades e puntos fortes (bo comportamento, boa capacidade de comprensión…).

4. Oportunidades: vantaxes da contorna que se poden aproveitar para conseguir o éxito académico (contorna familiar adecuada, exames de recuperación, profesores de apoio…).

En todo caso, as fortalezas deben usarse, as debilidades minimizarse, as oportunidades aproveitalas e as ameazas... ¡intentar esquivalas!

Un pouco de autocrítica

 

Anima ao teu fillo a subliñar os enunciados cos que se identifica, a engadir outros e, a partir desta reflexión, a proporse obxectivos para a segunda avaliación do curso.

Anima ao teu fillo a subliñar os enunciados cos que se identifica, a engadir outros e, a partir desta reflexión, a proporse obxectivos para a segunda avaliación do curso.

FACTORES INTERNOS

NEGATIVOS (debilidades)

POSITIVOS (fortalezas)

FACTORES EXTERNOS

NEGATIVOS (ameazas)

POSITIVOS (oportunidades)

Escuela de padres

TEMA DO MES: Plan para mellorar os resultados da primeira avaliación.

ETAPA: Infancia e adolescencia.

? UN DATO: Un rendemento académico satisfactorio depende , en gran medida, dos hábitos de estudo establecidos en casa desde os primeiros anos de escola.

? COMPORTAMENTOS QUE SE DEBEN EVITAR:

Pensar que os malos resultados da primeira avaliación vanse solucionar na segunda de forma natural (sen introducir ningún cambio, aumentar tempo de estudo, clases de reforzo...).

? ALGUNHAS CLAVES: Analizar que puido pasar no anterior trimestre e trazar cambios que melloren o resultado.

? PARA SABER MÁIS: O método DAFO, aínda que naceu como método de análise empresarial, é de gran utilidade para aplicar ao contexto escolar. Na web é fácil atopar táboas en branco para cubrir, por exemplo esta: https://goo.gl/2CIQEA

 

 

 


Comentar