La Voz de Galicia

Como favorecer a comunicación de sentimentos e emocións na aula

La Voz de la Escuela

Jesús Garrido
O condutor da discusión dirixida facilita que cada un poida manifestar libremente o seu sentimentoO condutor da discusión dirixida facilita que cada un poida manifestar libremente o seu sentimento

Na primeira páxina recollemos a importancia que ten a comunicación de sentimentos do alumno na aula para o seu desenvolvemento socio-emocional. Propomos unha técnica xa coñecida nos cursos sobre Prensa-Escuela para profesores e que agora aplicamos para que faciliten nas súas clases o traballo con diversas noticias que poden axudar os alumnos non só na súa aprendizaxe académica, senón tamén na emocional e social. Bo traballo.

06 Feb 2019. Actualizado a las 05:00 h.

 

1 Aceptación do  sentimento

 

O condutor da discusión dirixida (DD) acepta que cada un do grupo teña o seu sentimento ante un feito, unha noticia, un tema que se discute: é a primeira condición que se lle esixe.

 

 

 

 

 

 

 

 

-admitir que esa persoa ten realmente ese sentimento;

-darlle importancia ao feito de que ten ese sentimento (por algo será);

-facilitar que o comunique;

-axudar a que o analice, a que busque as súas causas;

-axudar a que tome decisións sobre ese sentimento, facilitando tamén que escoite os demais sentimentos que hai no grupo sobre ese mesmo tema.

 

 

2 Reflexo do sentimento

 -Con todo iso demostrará claramente ante o grupo que, só cando se atende e se acepta o sentimento do outro como algo real, e sen tratar de xulgalo nin de corrixilo, a persoa se anima de verdade a comunicarse.

 -E, en cambio, as persoas retráense ante o grupo cando ven que non poden dicir o que senten porque temen verse criticadas ou simplemente non aceptadas.

 

 

3 Erros no reflexo do  sentimento e as emocións

 

Con frecuencia cométense erros no reflexo do sentimento con actividades que non son propias desta variable da DD, tales como xulgar, dirixir, interpretar, tranquilizar, interrogar, os a propósito, cortes e desvíos que poden darse por parte de quen dirixe o grupo. Esas accións directivas poden ser importantes noutras formas da comunicación humana, pero non son reflexo do sentimento.

Xuízos. Na DD considérase un erro que o condutor opine sobre o sentimento dos demais, nin dunha forma positiva nin dunha forma negativa. Poderá gustarche ou non o sentimento que manifesta cada un do grupo, pero está aí e é unha consecuencia da súa forma de ver as cousas. Podes axudarlle a velas doutro xeito, pero non cambiarlle o sentimento, dicíndolle sen máis que está ben ou mal.

Dirixir. Este erro dáse cando na DD o condutor empéñase en dicir o que teñen que facer para cambiar ese sentimento. Non é fácil cambiar os sentimentos desde fóra. É necesario que as persoas sexan capaces de ver as cousas doutra forma, ter novas experiencias.

-Para iso resulta útil que os que manifestan o seu sentimento aprendan a escoitar tamén aos demais do grupo. Sentirse escoitado e aceptado pode axudar a ver as cousas doutra forma, pero o sentimento non se cambia por empeñarse en dirixilo con normas e case por decreto.

-Trátase soamente dun grupo de discusión sobre unha noticia, un feito, un tema. E a xente, ao oír aos demais, e sentirse tamén escoitada, comezará a pensar e interpretar, talvez, de qué vén ese sentimento que ten outro.

 -Unha cousa é axudar a explicarse mellor e outra moi distinta é facer preguntas que van máis aló do que cada un quere revelar e producen sospeita e retraemento: «Por que me preguntará iso?».

 

 

 


Comentar