La Voz de Galicia

Algunhas palabras sobre a diversidade

La Voz de la Escuela

Ana T. Jack
Campionato de España de Ciclocross celebrado en Pontevedra en xaneiro, carreira pola inclusión. Incluír é dar ás persoas con diversidade funcional as mesmas oportunidades que ao resto

Conceptos básicos para conseguir un mundo máis inclusivo

12 Feb 2020. Actualizado a las 05:00 h.

«Todos os seres humanos nacen libres e iguais en dignidade e dereitos», recolle a Declaración Universal de Dereitos Humanos da Unesco de 1948. A día de hoxe, na práctica, as barreiras de todo tipo (educativas, asistenciais, sociais, laborais…) seguen a ser un obstáculo insalvable para que as persoas con algún tipo de limitación alcancen a plena inclusión na sociedade do século XXI.

Empecemos pola linguaxe. As palabras que utilizamos para dirixirnos a unha persoa ou describir unha situación poden levar asociados ideas e valores cunha connotación positiva ou negativa que se acaba transformando en actitudes de respecto e empatía… ou todo o contrario. Por iso, como educadores e referentes para a infancia e a adolescencia, tanto pais como profesores debemos ter coidado cos termos que utilizamos para falar da diversidade. No caso, por exemplo, de referirnos a aqueles que presentan algún tipo de limitación física, psicolóxica ou intelectual, sempre debemos antepor a palabra presenta; persoa con trastorno do espectro autista, persoa con parálise cerebral ou persoa con síndrome de Down son preferibles a autista, paralítico cerebral ou síndrome de Down. Outros conceptos que convén ter claros son os seguintes:

Ideas erróneas

Estes son algúns mitos ou ideas equivocadas en relación coas persoas con diversidade funcional que se recollen na guía Como dirixirse adecuadamente ás persoas con discapacidade, elaborada por Cermi (Madrid, 2017):

Escuela de familias 


Comentar