La Xunta anima a trabajar por la candidatura de la Ribeira Sacra ante la Unesco
Lemos
El conselleiro de Cultura se reunió en Os Peares con representantes de los concellos
09 Apr 2024. Actualizado a las 19:27 h.
El conselleiro de Cultura en funciones, Román Rodríguez, presidió este lunes en Os Peares —en la zona perteneciente al municipio de Carballedo— un encuentro con representantes institucionales en el que los comunicó la aprobación de la candidatura de la Ribeira Sacra a patrimonio de la humanidad por parte del Consejo del Patrimonio Histórico de España. A la reunión asistieron alcaldes y concejales de todos los municipios del territorio; el presidente de Diputación ourensana, Luis Menor; el responsable de Promoción Económica e Social de la Diputación lucense, Pablo Rivera Capón; el presidente de la Confederación Hidrográfica del Miño-Sil, José Antonio Quiroga, y representantes de los obispados de Lugo y Ourense. «Todos debemos estar orgullosos do que levamos feito, porque o resultado destes anos é que a Ribeira Sacra é hoxe un territorio máis vivo, máis coidado e máis recoñecido», dijo el conselleiro a los asistentes.
La decisión tomada por el Consejo del Patrimonio Histórico, afirmó asimismo Rodríguez, «é unha moi boa nova para Galicia porque sitúa á Ribeira Sacra de novo fase final, pero temos por diante meses de moito traballo para que no 2026 a proposta poida ser abordada no Comité do Patrimonio Mundial da Unesco».
Siguientes pasos
En su alocución, Román Rodríguez recordó asimismo que durante este año el equipo técnico encargado de la redacción de la propuesta de candidatura deberá trabajar en colaboración con el Ministerio de Cultura para «completar o expediente desde o punto de vista formal coa fin de cumprir coas directrices operativas da Unesco». Este expediente deberá ser evaluado el año próximo por los órganos consultivos del Comité del Patrimonio Mundial y en caso de ser aprobado, se presentará en una sesión de este organismo que está previsto celebrar en el segundo semestre del 2026.
Por otro lado, el conselleiro de Cultura agradeció la colaboración de todos los ayuntamientos de la Ribeira Sacra, las diputaciones, los agentes sociales y el Gobierno central para llevar adelante la iniciativa. «Se esta candidatura sae adiante, é a candidatura de todos», dijo a este respecto. Rodríguez animó además a todos los implicados a continuar avanzando «de xeito conxunto e coordinado» en esta nueva fase, «na que é preciso seguir traballando e facendo as cousas ben como ata agora para lograr a inclusión na lista de patrimonio da humanidade».
Tomé promete una «implicación total» de la Diputación con la iniciativa
El presidente de la Diputación lucense, José Tomé, expresó el «respaldo e implicación total» del organismo provincial a la candidatura de la Ribeira Sacra ante la Unesco y resaltó la importancia que puede suponer la categoría de patrimonio de la humanidad «en termos de promoción turística e de xeración de riqueza para o territorio». A su juicio, «a Ribeira Sacra non necesita ningún carné, pero é verdade que este recoñecemento axuda á promoción a nivel mundial e suporía un empuxón máis de cara a que a Ribeira Sacra sexa máis coñecida, máis visitada e mellor valorada».
Por otro lado, Tomé criticó al Gobierno gallego «por non ter contado cos concellos do territorio para a nova proposta», pero apuntó que «o importante é que saia adiante, e que non pase como pasou hai uns anos, que chegou a comisión de Icomos [Consejo Internacional de Monumentos y Sitios] e fixeron unha proposta negativa porque non se fixeron ben as cousas». A este respecto, el presidente la Diputación añadió que «no seu momento foi un acerto retirar a tempo a candidatura porque se non sería imposible volver a optar a ela o vindeiro ano 2026».
El diputado provincial Pablo Rivera dijo por su parte —tras asistir a la reunión celebrada en Os Peares en representación de la Diputación— que «unha retirada a tempo pode ser unha vitoria» y agregó que «agora temos unha oportunidade de comunicar ben o que temos e de poñer en valor algunhas cuestións que restaron no seu momento, como as centrais hidroeléctricas, que forman parte da configuración da nosa paisaxe e contribuíron ao desenvolvemento da zona».
Por su parte, el titular de la institución provincial ourensana, Luis Menor, se refirió al desafío que supone este trámite: «Conservar eses valores naturais, culturais, sociais e patrimoniais que conforman a Ribeira Sacra. Un reto no que temos que traballar todas as administracións e entidades implicadas para sentar as bases dunha explotación turística sustentable que nos converterá nun destino máis forte e sólido fronte ás explotacións masivas».