«O condutor do bus non nos baixou a rampla para poder entrar ca cadeira de rodas»
Opinión
01 May 2023. Actualizado a las 21:09 h.
Viaxeiros en cadeiras de rodas
Somos una parella de viaxeiros con discapacidade física (eu en cadeira de rodas eléctrica). O día 21 de marzo de 2023 chegamos en tren a Santiago. A nosa sorpresa foi que o condutor do bus ao aeroporto non nos baixou a rampla para poder entrar ca cadeira de rodas, tivemos que entrar pola porta dianteira e non collía polo corredor. Grazas os pasaxeiros do bus, que a colleron en alto para trasladala o seu sitio. O condutor nos dixo que non podía baixar a rampla de acceso porque as aceiras eran moi altas.
O día 28 de marzo do 2023 regresamos a Santiago en avión procedentes de Málaga e nos dispuxemos a coller o bus con destino a estación de tren. O condutor non nos quixo poñer a rampla de acceso (dixo que non era a súa obriga) e grazas a un usuario que baixouna puidemos subir o bus. O chegar a parada da estación de tren tivemos, despois de moito esforzo, que baixar nos a rampla, sen que o condutor deixara o seu posto de condución. O baixarnos do bus o condutor correu tras de nos para indicarnos que tiñamos que subir a rampla o seu sitio; como non lle fixemos caso, por imposibilidade física, nos insultou e nos dixo que si volvíamos a Santiago non nos poriamos subir o seu bus.
O persoal de Atendo de Renfe di que pasa a miúdo, que moitos usuarios se queixan e que puxeron denuncias e ninguén lles fixo caso. Nos viaxamos moito e nunca nos pasou isto en ningunha outra cidade de Galicia e do resto de España. Ata cando temos que sufrir estas discriminación? Xosé Manuel Parente Mojón. Vigo.
Accidente y gastos de atención en el Sergas
En el 2019 mi padre, pensionista, circulaba en su bici por el centro de Monforte. Entró en un cruce a destiempo y chocó contra la puerta de un coche. Fue trasladado al hospital en ambulancia, donde, tras atenderle y hacerle una radiografía, lo enviaron a casa porque no tenía nada. El propietario del coche nos reclamó los daños en la pintura de la puerta, y nosotros le abonamos los costes de la reparación.
A finales del 2021 recibimos una notificación judicial emplazando a mi padre a una audiencia por la reclamación del seguro del coche, que había pagado los gastos de atención del Sergas a mi padre, 628 euros. Naturalmente, ahorramos el trago a mi padre de ir a ningún juicio y pagamos ese importe al seguro. Reclamamos al Sergas que nos reintegrará los 628 euros, y tras más de un año de escritos y llamadas, recibimos contestación desestimando nuestras reclamaciones, porque, al parecer, cuando hay un accidente el seguro del vehículo a motor paga siempre los costes de atención sanitaria. Después de cobrar, al Sergas no le importa quién sea responsable y no hay forma de recuperar ese dinero.
Así que, cuidado si os atropella un coche cruzando la calzada fuera del paso de cebra, o vuestro hijo tiene un percance con su bici con una moto o un coche. Si pasáis un tiempo en el hospital, puede llegaros una factura de miles de euros y arruinaros. Juan José Viñas Méndez.
Más cartas al director
Cómo participar
Por correo electrónico a cartasaldirector@lavoz.es o por correo postal a la siguiente dirección: Avenida da prensa, 84 y 85. Sabón, 15143 Arteixo (A Coruña).
Las cartas no deben exceder de 20 líneas y se identificarán con nombre, domicilio, DNI y teléfono del autor. La Voz de Galicia se reserva el derecho de extractar los textos. No se informará sobre las cartas recibidas.