«A historia do cómic está chea de debuxantes non brillantes»
Pontevedra
Miguelanxo Prado asinará exemplares da súa última obra, «Presas fáciles», esta tarde, ás 19.30 horas na libraría Paz
19 May 2016. Actualizado a las 05:05 h.
Miguelanxo Prado (A Coruña, 1958) é un dos debuxantes de banda deseñada máis respectados do país.
-¿Naceu do cabreo?
-Non estou seguro de se o dixen eu ou foi alguén que mo preguntou, pero si se axusta bastante á realidade. Eu tiña a intención estritamente temática. Despois de varias obras dun carácter máis poético, intimista, xa lle tiña anunciado aos meus editores que tiña gañas de facer incursións noutros campos, e nun deles era o policíaco. Pero non había unha historia clara que contar, e entón escoitei na radio a nova dun matrimonio de anciáns que remataran suicidándose ante a inminencia do desafiuzamento pola incapacidade de pago dunha hipoteca sobrevida por figurar como garante dunha hipoteca do fillo, e os aforros se lles sumiran todos a través dun caso de preferentes. E a partires daí foi un continuo, as historias íanse amoreando con tingues máis ou menos dramáticos ou tráxicos, pero desesperantes todas, e ao final foi simplemente decatarme de que aí tiña a historia. O que me saíu mal é que eu tiña pensado facer unha historia policíaca como divertimento, e o que resultou foi un proceso no que estiven cabreado os dous anos e pico nos que traballei no libro.
-¿Foi sempre no fondo o cómic un xénero reivindicativo?
-Seguramente non sempre, pero os xéneros primeiro se desenvolven como unha forma de expresarse os individuos e logo van atopando espazos idóneos, nos que funcionan de xeito especialmente eficaz. É barato e sinxelo, e acabou sendo ideal para ese tipo de contidos.
-¿Pódese ser un bo debuxante de cómic sen debuxar ben?
-A historia da banda deseñada está chea de exemplos de debuxantes que poderíamos cualificar de non especialmente brillantes ou virtuosos. Hai exemplos magníficos de debuxos rudimentarios que tiveron resultados estupendos, como o de Marjane Satrapi, Persépolis, o último best seller. Non é indispensable que sexa virtuoso; o que ten que ser é eficaz.
-¿E debuxar ben sen ter historias boas?
-Hai tamén exemplos de historias simplonas ou mesmo malas. pero estamos manexando unha linguaxe híbrida como se falamos en música pop ou rock ata onde é máis importante a música ou a letra.