Las clarisas se llevan el altar de la Virxe dos Desamparados del convento de Santa Clara a Santiago
Pontevedra
Rafa Domínguez acusó al alcalde Fernández Lores de posibilitar «o maior espolio cultural da historia de Pontevedra»
08 Oct 2024. Actualizado a las 17:06 h.
«O alcalde perpetrou, participou e firmou o maior espolio cultural da historia de Pontevedra». Con estas palabras el vicepresidente de la Diputación de Pontevedra, Rafa Domínguez, criticó el papel de Miguel Anxo Fernández Lores a la hora de negociar la compra del convento de la ciudad del Lérez después de que las clarisas hayan solicitado el traslado a Santiago del altar de la Virxe dos Desamparados, movimiento que ha sido autorizado por Patrimonio.
«A intención das clarisas é trasladalo proximamente, para telo cerca e renderlle culto», explico alertando del riesgo de que otras piezas de Santa Clara corran el mismo destino: «En calquera momento poderían solicitar tamén o traslado do altar maior, dos altares laterais, do coro ou, incluso, do órgano que pertencen ao convento de Santa Clara porque Lores así o decidiu, privando a Pontevedra dun dos maiores patrimonios culturais, relixiosos e artísticos dos que dispoñía», añadió al respecto.
En cualquier caso, confirmó que «estamos en negociacións para que todas esas pezas non marchen da nosa cidade».
Domínguez lamentó «profundamente que o altar dos Desamparados, un lugar de referencia ao que acudían moitos pontevedreses en momentos de desesperación, abandone Pontevedra para irse a Santiago». Y todo ello por la «incapacidade de Lores á hora de negociar a compra do convento». En este punto, sostuvo con la adquisición del convento «permitiuse que fose roubado aos pontevedreses un enorme número de obras de arte de enorme valor cultural, relixioso e artístico», así como insistió en que el alcalde capitalino «non puxo ningún interese en que estas obras de arte seguisen na nosa cidade. Antepuxo o sectarismo, a súa ideoloxía, ao interese de manter un patrimonio artístico cultural de valor incalculable e intimamente ligado a Santa Clara e a Pontevedra».
En concreto, el vicepresidente provincial que las clarisas se pudieron llevar a Santiago desde piezas situadas en el altar mayor, caso de la imagen de San Miguel Arcanxo, datada en 1734, o de la Asunción de María, que presidía el altar, entre otras, pero también imágenes del retablo de la Inmaculada Concepción, como el de Jesús Nazareno que en Semana Santa se situaba sobre el altar, o del mismo retablo de la Virxe dos Desamparados. Y así hasta dieciocho piezas que están fechadas entre el año 1.300 y el siglo XVIII que «se perderon xa para os pontevedreses. Todas foron separadas do entorno para o cal estaban destinadas e Lores é responsable da perda deste patrimonio histórico e cultural, de valor incalculable para Pontevedra».
Otras piezas
Rafa Domínguez se mostró también muy crítico este lunes con el hecho de que «Lores tamén pactou os prezos de venda do resto das pezas que hai agora mesmo no convento», de tal modo que el altar mayor de la iglesia está valorado en 126.250 euros, los retablos a ambos lados por 99.000 euros, el de la Virxe dos Desamparados, reclamado por las clarisas, por 74.000 euros, el púlpito por 22.000 euros, la sillería del coro por 14.000 euros y el órgano por 135.000 euros.
El Concello recuerda que se pudo ejecutar la opción de compra
Tras conocer estas críticas, César Mosquera recordó que «Rafa Domínguez e o PP de Pontevedra estiveron sempre en contra da compra de Santa Clara», al tiempo que remarcó que «tiveron unha solución facilísima e parte expliqueina naquel comité de seguimento (...). Díxenlle: ‘Se tes tanto problema polo que levaron ou poden levar, executa a opción de compra'. Se executaran a opción de compra, que aparte había cartos para executala, isto non o levaban. Así de fácil».
Añadió que el criterio que siguieron las clarisas a la hora de vender el convento pontevedrés es que todo aquello que pudiese servirles para el culto, «era delas e querían levalo. E a Dirección Xeral de Patrimonio, que eu saiba gobernada polo PP na Xunta, autorizouno». César Mosquera remarcó que, de hecho, la Diputación de Pontevedra puede ejecutar aún la opción de compra del resto de piezas.