Voluntarios de la UDC se dieron cita para limpiar la playa del Matadero
Somos Mar
«Calquer grao de area que aportemos todos ao final convértese nun movemento grande», comentaban los estudiantes que recogían pélets en el arenal coruñés
19 Jan 2024. Actualizado a las 14:51 h.
La mañana de este viernes acogió una nueva limpieza de pélets, en esta ocasión organizada por la Oficina de Medio Ambiente de la Universidade da Coruña, en la playa del Matadero. Una decena de voluntarios se afanaban por recoger los granulados plásticos enterrados bajo la arena. La mayoría estudiantes de la UDC, comprometidos y concienciados con una problemática que ha causado revuelo en las últimas semanas. Laura y Conchita son dos ejemplos. Para ellas esta es la primera limpieza de playas en la que participan, pero aseguran que tomarán parte en las próximas convocatorias. «A todos nos gusta ter as praias limpas. Eu teño cans, e poder vir con eles en inverno sen risco de que coman lixo para min é unha tranquilidade», explica Laura. «Calquer grao de area que aportemos todos ao final convértese nun movemento grande», asegura esta joven, mientras retiraba los residuos plásticos. «La repercusión que está teniendo es increíble, pero la veo más a nivel ciudadano, no tanto por parte de las administraciones», apostilla Conchita, contenta por la acogida que están teniendo este tipo de iniciativas. En cambio, su compañera de faena le da la razón, pero con matices. «A min non me sorprende tanto. Cando fora a catástrofe do Prestige todo o pobo se volcou, e está pasando o mesmo, a xente está respondendo ao chamamento», alega. «Eu pensei que os pélets ían ser máis grandes, pero agora que estou aquí decátome do difícil que é identificalos», añade Laura, aún así dispuesta a recoger todos los microplásticos que encuentre.
Al igual que estas estudiantes, Inés y Fiz trabajaban a unos metros de distancia. Decidieron embarcarse en esta recogida «pola desidia e inacción das institucións», pero no se arrepienten. «Se ben é certo que en comparación con outros areais a praia do Matadero está bastante limpa, sempre hai residuos plásticos», indica Inés. «A maioría dos pélets non se ve a simple vista, o que dificulta a limpeza», añade. «Separamos residuos orgánicos de pélets e outro tipo de residuos plásticos», informan sobre la manera en la que se están organizando.
Martina, técnica de Medioambiente en la oficina de la UDC, es la cabeza visible de esta iniciativa. No es la primera vez que organizan limpiezas en las playas de la ciudad, pero confirma que nunca lo habían hecho en la playa del Matadero. «A acollida está a ser moi boa. A semana pasada quedou xente fóra e todo. Para hoxe estábamos barallando unhas 40 persoas, quedámonos un pouco curtos, pero aínda así viñeron moitos voluntarios», confirma esta técnica medioambiental, satisfecha con la repercusión que están teniendo estas quedadas, especialmente entre los más jóvenes. «Esta situación que se está dando pode aproveitarse para dar a coñecer unha problemática que vai moito máis alá do vertido de pélets, e é importante falar diso e que a xente se conciencie», comenta Martina. «Aínda que debería vir acompañado dunha resposta institucional e de continuidade para previr que situacións así se volvan producir», insiste.