La Xunta acaba de aprobar dos de los proyectos sectoriales (saneamiento y abastecimiento de agua) comprometidos en el convenio suscrito con constructores, Diputación y Concello para retirar los contenciosos y desbloquear el urbanismo. Las obras ya pueden, pues, licitarse. Con el proyecto de los viales, en total la inversión en los próximos años ascenderá a 14 millones de euros. La duda estriba en si el Concello está capacitado para hacer frente a la parte del dinero que le corresponde aportar. Si nos atenemos a las declaraciones del alcalde, sí. A Fuente Parga le salen las cuentas, aunque sea a base de ejercicios de malabarismo, con no poco riesgo.
La mayor parte del dinero la deberán poner los constructores. De momento el Ayuntamiento cuenta con avales de los promotores por valor de dos millones de euros, pero deberán llegar, solo para el convenio de la nueva red de agua, a 3,6. Para poner dinero sobre la mesa, el alcalde también alude a otra operación: «Nese convenio está incluída a partida que nos ten que transferir o Ministerio de Fomento pola cesión dun treito da N-634, algo que temos solicitado dende o 2007. O BNG amparou á ministra de Fomento e despois a José Blanco, que estivo varios anos ao fronte deste departamento e que algúns din que fixo moito por Lugo. Desde logo por Barreiros o que non fixo foi ceder esa estrada a pesares de insistirlle en numerosas ocasións, de tomar acordos plenarios en distintos momentos e trasladarllos a Fomento. O que non fixo foi ceder esa estrada que leva aparellada a cesión ao noso Concello de dous millóns de euros destinados á mellora das infraestruturas e servizos do noso Concello».
Sea como fuere, las obras van a ir adelante. Y a eso se agarra Alfonso Fuente para sostener que Barreiros va a cambiar. «As obras de mellora do saneamento e abastecemento de Barreiros suporán a creación de moitos postos de traballo nos vindeiros dous ou tres anos. (...) O Concello pasará dous anos difíciles, pero si esta obra se pon en marcha ese período se pode acurtar», dice el regidor, quien concluye: «A luz empezamos a vela hai algún tempo, co cambio de goberno na Xunta».
«Se empeza a repuntar un pouco a construcción, se rematan as obras... as cousas van cambiar»
Alfonso Fuente
Alcalde de Barreiros