Critica abandono del rural, falta de PXOM y gestión económica, de personal y de empleo
09 ene 2018 . Actualizado a las 05:00 h.Antonio Bouza, portavoz del PP de Viveiro, y Jaime de Olano, concejal y diputado en Cortes, otorgan un «suspenso rotundo» a la la gestión gobierno local que preside la socialista María Loureiro durante el 2017. «Outro ano perdido para Viveiro», lamentan los populares, porque el Concello ha estado «paralizado, sen proxecto e sen ideas que poidan devolvernos a ese privilexiado lugar que ocupábamos cando gobernaba o PP de Viveiro e que nos convertía en referencia da Mariña». Ahora, agregan, «imos para atrás, superados por Concellos veciños que, con todo o respecto, dispoñen de bastante menos potencial pero que o aproveitan moito mellor ca nós».
Acompañado por De Olano, Bouza desgranó ayer en rueda de prensa sus críticas al ejecutivo que preside Loureiro. «A débeda do Concello sigue sendo elevadísima, 12,70» millones el pasado junio, que sitúan a Viveiro como «o máis endebedado da provincia e o sexto dos 313 de Galicia». Todo pese a que, según calculan, desde el 2003 los gobiernos socialistas viveirenses manejaron «uns 195 millóns de euros». Censuran «a escasa capacidade de inversión» con fondos propios, entre el 1,4 y el 2,36 % del presupuesto municipal en los últimos cuatro ejercicios, «cantidades ridículas e insuficientes que non axudan a crear emprego nin a mellorar os servizos públicos».
Para el PP, «outro prodixio da xestión» económica del gobierno del PSOE en Viveiro «é o de presentar os presupostos fóra de prazo e sen ningún tipo de negociación» con su grupo, mayoritario en la oposición, ni con el minoritario. Además de discrepar de la liquidación de dos de las tres empresas municipales, TurViveiro y Eogal, reprocha que en la que continúa, Aparcamientos A Mariña, «as contas non eran o que parecía, faltando 22.000 euros que (...) non vai a ser posible recuperalos».
«Nada se fixo», según Bouza y De Olano, «por favorecer o emprego» en Viveiro. Protestan porque el Concello no pidió talleres de empleo a la Xunta, ni fondos para contratar un agente de empleo, además de censurar al gobierno de Loureiro por «votar en contra» de crear un vivero de empresas y por suprimir los 20.000 euros para incentivar la contratación de parados.
Los populares tildan de «chapuzas» las selecciones de personal del Concello de Viveiro, citando como ejemplos el del «piscinazo» o el del conserje del colegio de San Roque. «Fenómenos extranos que acabamos pagando os veciños», dice Bouza. Añaden que el Concello continúa «sen unha relación de postos de traballo -del personal municipal-actualizada».
Como ejemplo de «xestión deficiente e inadecuada» en los procedimientos administrativos del Concello, el PP cita la revisión de oficio de las multas de tráfico tramitadas por personal laboral, en lugar de por funcionarios, como establece la Ley. Sucedió entre enero del 2016 y junio del año pasado, afirman, y «pode supoñer un grave quebranto económico para o Concello se ten que devolver as cantidades cobradas».
Durante el 2017, Bouza y De Olano perciben «unha vez máis o abandono o que someten ó rural» viveirense desde el gobierno socialista: «Pistas en mal estado, abstención para elaborar un plan plurianual de saneamento».
«A pesares de que algúns xa o daban por feito no 2006», el PP viveirense dice que en el año recién iniciado Viveiro sigue sin el Plan Xeral de Ordenación Municipal (PXOM), la norma con la que se pretende definir el futuro urbanístico del municipio y garantizar la seguridad jurídica a promotores y propietarios.
Para los populares Bouza y De Olano, la alcaldesa socialista Loureiro «demostrou unha vez máis a súa miopía política» durante el año pasado. Citan «a espantada» al no asistir a la inauguración del único tramo del corredor, de Area (Viveiro) a Beltrán (Xove), lo que interpretan como «falta de respecto institucional hacia a Xunta».