«A gasolina é a misma en todas partes, o secreto do precio está no modelo de negocio e no que queiras ganar»

J. A. RIBADEO / LA VOZ

A MARIÑA

PEPA LOSADA

Celso Novelle, delegado de Petroprix en Galicia con estaciones en Ribadeo y Burela, que están entre las más baratas, niega que un combustible sea mejor o peor que otro

17 sep 2023 . Actualizado a las 18:46 h.

¿Por qué el precio del combustible varía hasta más de 20 céntimos en litro según las marcas? ¿Por qué cambia el precio que se surte de una misma marca en estaciones de servicio situadas en diferentes concellos? Celso Novelle, delegado de Petroprix en Galicia, responde a estas y otras cuestiones que se plantean los conductores en estos momentos, con los precios otra vez en una marcada línea alcista. Petroprix tiene gasolineras en Ribadeo y Burela. La primera, como otras de A Mariña, figura siempre entre las que surten el combustible más económico de la provincia y hay días en los que ha llegado a estar al frente de toda Galicia. Carlos Novelle espanta fantasmas sobre la calidad de la gasolina y diésel: «Non hai nin mellor nin peor. O segredo dos prezos está nos custes do negocio, que permiten axustar máis ou menos... e tamén no que queres gañar».

«A diferenza de prezo é polo modelo de negocio. O noso é sinxelo, que non ten gasto, digamos, superfluo. Non temos tenda, lavadero, cafetería, aseo, reducimos persoal... Por iso podemos poñer un prezo máis económico. No noso caso non hai máis segredo. A partir de aí, cada empresa valora o marxe que necesita. O combustible que surtimos cómprase a diario e vén todo distribuída por CLH. Todos os distribuidores, con independencia da marca, abastécense a través de CLH», explica Celso Novelle.

Respecto al hecho de que varíen los precios de una misma marca, según dónde se encuentre la gasolinera, explica que se debe a dos factores principales: la competencia y el volumen de ventas. «Se vendes moito podes axustar máis o prezo, porque cobres igual os gastos empresariais. No noso caso, non se pode comparar Burela con Ribadeo, e menos nos meses de verán, cando en Ribadeo a facturación se dispara. Pero iso facémolo todas as marcas, non solo Petroprix. Está claro que a competencia axuda. Nós estamos contentos coas vendas que temos en Burela e en Ribadeo. En Burela levamos catro anos, e en Ribadeo un. E tanto nun sitio como no outro, creo que de cara ao cliente final aportamos prezo, que hoxe a xente o agradece. Ao final, a competencia vese obrigada a axustar tamén os prezos e iso é bo para o consumidor final».

Sobre la calidad del combustible, niega que justifique las diferencias de precio: «A única diferenza pode estar nunha gasolina de 98 que teña un aditivo máis potente, ou no gasóleo especial ou extra, pero o produto base, que é o que traballamos todos, é o mesmo. Nos vendemos sempre combustible aditivado, surtimos a millóns de coches ao ano e nunca houbo un problema».

Petroprix, explica, está en la actualidad tramitando la construcción de una nueva gasolinera en Lugo ciudad, pero no tiene previsto abrir de momento más en A Mariña. Y, finalmente, sobre la evolución de los precios, Celso Novelle, no hace predicciones: «Non é o meu campo. Eu contaba con que se estabilizara, pero vese que segue subindo. Non sei como irá».