«Este verán actuei na Mariña máis que a París, o Combo e Panorama xuntas»

Lucía Rey
lucía rey CERVO / LA VOZ

A MARIÑA

El mariñano Pablo Paleo, disyóquey de Conxuro, tiene 47 años y comenzó a pinchar siendo un adolescente
El mariñano Pablo Paleo, disyóquey de Conxuro, tiene 47 años y comenzó a pinchar siendo un adolescente CEDIDA

DJ Conxuro ha pinchado este año en más de 70 verbenas y en numerosas citas privadas

03 oct 2024 . Actualizado a las 14:44 h.

Explica Pablo Paleo Ramos, alma máter de DJ Conxuro, que, en muchas ocasiones, diez minutos antes de empezar a actuar no sabe qué tema va a pinchar primero. «Todo depende do público que estea abaixo. Non é o mesmo que eu lle faga o descanso a unha orquestra a que sexa xa o final. Trato de adaptarme sempre e, sobre todo, de respectar á xente maior, que sei que sobre a unha ou as dúas da mañá xa non vai estar na festa, mentres que a xente nova sei que vai esperar. Por iso moitas veces empezo pinchando temas de verbena. Para os temas ‘de rebentar’ queda tempo logo», razona este disyóquey mariñano, nacido en Celeiro (Viveiro) y vecino de Cervo, que se inició en el mundo de la música siendo un adolescente, en la desaparecida disco Zeppelin de Burela, y que está al frente de uno de los proyectos musicales más solicitados en la comarca en los últimos años.

En este 2024, desde mayo a principios de octubre, según detalla, ha actuado en alrededor de 70 verbenas y en numerosas citas privadas. Entre el occidente asturiano y Ortigueira, pero con especial presencia en festejos celebrados a lo largo y ancho de la comarca mariñana. «Este ano na Mariña actuei máis que a París [de Noia], o Combo [Dominicano] e a Panorama xuntas», comenta un apasionado de la música que a sus 47 años compagina un cargo intermedio en una empresa contratista de Alcoa con algo que empezó por afición.

«O verán foi moi bo, unha loucura, con moito traballo e pasándoo xenial. O malo é que é difícil de compatibilizar co traballo que teño porque no noso ramo, o das disco móbiles, canto máis tarde se remata mellor. Non somos como as orquestras, que a partir dunha hora xa non tocan. Houbo festas nas que acabei ás sete ou sete e media da mañá, e aínda tiven que recoller o material, facer o desprazamento... Total, que cheguei á casa ás 11 da mañá e ás 4 ou 5 da tarde tiña que arrincar para outro lado. Niso boto de menos a época posterior ó covid, cando se facían ‘tardeos’ e se adiantaban os horarios de todo. Pero axiña se volveu ó de sempre, e os horarios pola noite prolónganse moitísimo», sonríe Paleo, que este año estrenó escenario.

Ya tiene 40 fechas cerradas para el 2025

El calendario de trabajo de DJ Conxuro ha empezado a llenarse de cara al próximo año. A estas alturas, según indica Pablo Paleo, ya tiene cerradas cuarenta fechas para el 2025. En muchos casos, cuenta, las actuaciones tendrán lugar en los mismos lugares y festejos que este año porque las comisiones acostumbran a querer repetir de un año para otro. Paleo destaca que la relación con las orquestas es buena, aunque algunas se quejen de que el auge de los disyóqueys les reste trabajo. «Hai orquestras que seguen facendo boa música, pero outras meten música enlatada», dice.