Arranca con «seguimento total» la huelga en Edyproga mientras Alcoa se desvincula de los despidos

A MARIÑA

Manifestación, que concluyó ante la fábrica, por los despidos en Edyproga
Manifestación, que concluyó ante la fábrica, por los despidos en Edyproga CEDIDA

Trabajadores de otras auxiliares respaldaron a la plantilla de la contratista en una manifestación a primera hora de la mañana

22 oct 2024 . Actualizado a las 12:42 h.

Este martes comenzó, con un 100 % de participación según la CIG, la huelga de una hora convocada en respuesta al despido de seis de los 16 trabajadores en Edyproga, la auxiliar de Alcoa. Coincidiendo con el paro laboral, de carácter indefinido, el personal de la contratista salió a las siete de la mañana en manifestación desde el restaurante Sierra, próximo al complejo industrial de San Cibrao, hasta la puerta de la factoría, para exigirle a la compañía que ejecute las inversiones y cumpla con el plan de viabilidad. También este martes, la multinacional del aluminio se desvinculó de los ceses, que liga a «trabajos puntuales» en el centro de producción cervense.

También participaron en la protesta, concreta el sindicato, «numerosos compañeiros e compañeiras doutras contratas, que tamén ven como a continuidade dos seus postos de traballo está ameazada pola drástica redución do volume de gasto en investimento de Alcoa», expone la CIG, cuyo secretario general, Paulo Carril, participó en los actos reivindicativos.

«A realidade que busca Alcoa para o complexo de San Cibrao ten como primeiro damnificado ao persoal da industria auxiliar. Os despedimentos en Edyproga son a punta dunha crise nas contratas ante a proximidade do remate das garantías de emprego, a falta de carga de traballo e o incumprimento reiterado do acordo asinado en decembro de 2021, que incluía compromisos clave para garantir o futuro da factoría», argumenta la CIG. El 31 de diciembre terminarán los acuerdos de Alcoa con las auxiliares para garantizar la facturación durante el tiempo de parón de la electrolisis de San Cibrao.

La CIG llama a «intensificar a mobilización conxugando as protestas xa convocadas na industria auxiliar e na principal, de cara a organizar unha resposta masiva e unitaria para frear os plans de desmantelamento de Alcoa. A central nacionalista apela a traballar até conseguir implicar a toda a comarca na defensa dun futuro con industria e con emprego, tal e como se fixo en 2020 despois da presentación do ERE, cando a mobilización social logrou parar os plans de peche de Alcoa e obrigou as distintas administracións a ter un papel activo no conflito», expone el sindicato, que también expuso su lectura sobre el preacuerdo de inversión anunciado por la multinacional con la energética Ignis Equity Holding.

El responsable de CIG-Industria en A Mariña, Unai Donoso, asegura que «para nós este acordo non é positivo mentres non se acometan e executen os investimentos comprometidos e o plan de viabilidade». El sindicalista insiste en que Alcoa «debe garantir a continuidade de todos e cada un dos postos de traballo, tanto da fábrica principal como nas empresas auxiliares, nas que xa hai compañeiros despedidos como os de Edyproga, e novas ameazas de despedimentos pola falta de carga de traballo».

«A viabilidade da fábrica pasa pola execución inmediata dos investimentos recollidos no acordo de 2021 e por un plan sólido que non só beneficie á Alcoa, senón que tamén garanta o emprego e o futuro das preto de 2.000 familias que dependen directamente do complexo industrial», juzga Donoso.

A este respecto, reitera que la venta parcial de la planta a Ignis «non será positiva mentres non se materialicen os investimentos -incluíndo o proxecto do forno de cocción de ánodos- e se cumpran os prazos de rearranque; non estea garantida a continuidade de todos os postos de traballo, incluíndo os das empresas auxiliares; e que non se renegocie o acordo de viabilidade asinado, que debe manterse para salvagardar os intereses e dereitos dos traballadores», ahonda.

En una entrevista con La Voz, el vicepresidente mundial de Energía de Alcoa, Álvaro Dorado, mostró la intención de la multinacional de aplazar hasta el 2028 el proyecto del horno de cocción de ánodos. Mientras la compañía afirma que esta obra «no es esencial», los sindicatos entienden esta reforma como «imprescindible» para el futuro de la fábrica, y también como «garantía de empleo en las auxiliares».

«Alcoa carece de credibilidade para sentar nunha mesa», apunta la CIG, que reclama «a implicación urxente» de las Administraciones «para conseguir que se garantan as medidas comprometidas e, de ser necesario, que se proceda á intervención da planta. Calquera xuntanza para explicar este novo plan da multinacional ten que darse no marco da mesa de seguimento ou, en calquera caso, en presenza do Goberno estatal e galego que deben velar pola continuidade industrial e dos postos de traballo», concluye.

Coincidiendo con el paro, Alcoa se pronunció sobre la huelga y la reclamación de que ejecute los trabajos comprometidos en el acuerdo de viabilidad, como fórmula de evitar despidos en auxiliares. «La empresa Edyproga presta servicios de mantenimiento eléctrico de manera puntual, sin ser una contratista con un servicio comprometido con la planta», afirma la compañía.

«Hasta donde sabemos desde Alcoa, estos seis trabajadores, fijos discontinuos, fueron contratados en el 2023 para trabajos puntuales que se les adjudicaron en planta, tareas que ya han concluido», manifiesta.