Conversar con café y pastas, la iniciativa que impulsa este año el aula de la UNED en Foz para «romper o xeo» hablando inglés

Yolanda García Ramos
yolanda garcía FOZ / LA VOZ

A MARIÑA

CEDIDA

En enero abrió un espacio para dar cabida a la demanda de un público sobre todo adulto y sin tener que pensar en un examen

28 ene 2025 . Actualizado a las 14:00 h.

Son varias las iniciativas con las que ha arrancado con buen pie el aula universitaria de la UNED de Foz, enfocada en «promover a aprendizaxe e o desenvolvemento prersoal e profesional» y «responder ás necesidades da comunidade e fomentar a participación activa na educación continua». Igual que uno de los clásicos propósitos de año nuevo es ir al gimnasio y cuidarnos más físicamente, ¿por qué no a nivel lingüístico el de mejorar nuestro inglés oral? Es una asignatura más pendiente de lo que se cree, seguramente. En ello está involucrado al cien por cien el centro focense que coordina Marta Muiña pues ya en enero ofreció la actividad Café Conversa, aunque no hace falta que sea precisamente con té y pastas al estilo protocolario british. Café y bizcocho también son bienvenidos. Lo importante es el objetivo de la iniciativa: «Unha das ideas que tiñamos para lanzar no comezao deste ano, xa en xaneiro, era o Café Conversa. É abrir unha nova temática ou liña de formación pensando na nosa veciñanza. A UNED de Foz quere nutrir formativamente aos nosos veciños, non só do Concello de Foz senón tamén aos dos concellos limítrofes e próximos. Búscase facilitar manter unha conversa en inglés, cunha persoa especializada no tema e potenciar esas conversas informais ao redor dun café e dun pedazo de biscoito e romper o xeo dalgunha maneira».

«Búscase facilitar manter unha conversa en inglés, cunha persoa especializada no tema»

La «persona especializada» a la que Muiña se refiere es Leticia Veiga, de Marzán (Foz): «Buscamos aprender inglés de forma máis distentida e facer algún grupo con ela. No noso concello é persoa de referencia en ensinanza de inglés e ten publicado un libro cun novo método porque comparte esa estratexia educativa con outros profesores ao redor do mundo. Ademais, viviu en Reino Unido. Quere orientar a ensinanza de idiomas a través desa nova estratexia. O ano pasado tivémola na nosa aula presentando ese libro». Ella asesoró otra actividad con la que la UNED de Foz cerró 2024, que también giraba en torno al inglés. Fue una gincana estilo búsqueda del tesoro, cambiando este por Santa Claus, con la colaboración del IES de Foz. «Estivo xenial. Tivemos bastante afluencia e era a primeira vez que se facía», señaló Muiña.

«Co inglés temos moito bloqueo e complexo de inferioridade ou medo ao fracaso. Esta é unha maneira de desbloquearse»

Que existe una demanda creciente por mejorar nuestro nivel oral de inglés es palpable y este tipo de iniciativas permiten aumentar la destreza sin la exigencia de enfrentarse a un examen, por ejemplo, de ahí el interés que despierta. «Leticia Veiga _apunta en ese sentido Muiña_ da clases principalmente a nenos, pero si que contacta con ela xente adulta que ten ese tipo de demandas. Dende a aula pareceunos un momento idóneo para lanzar algo así. Sabemos, polos datos que temos, que é unha necesidade obvia esa interacción oral en inglés, pero tamén porque tiñamos datos cuantitativos de persoas que o demandaban. Igual que decimos que temos unha carencia importante na expresión oral tamén hai que ver que, como temos tanta formación a nivel gramatical e escrita, moitas veces, o noso nivel é mellor e non nos damos conta. Non somos conscientes. A veces escoitamos algo en inglés, queremos interactuar e sentímonos bloqueados. Se superamos esas barreiras e nos soltamos, que é obxectivo que persegue o Café Conversa, dámonos de conta e motivámonos, pensando 'non estou tan mal'». «Co inglés temos moito bloqueo e complexo de inferioridade ou medo ao fracaso. Esta é unha maneira de desbloquearse», concluye. La idea no sería solo a través de un café sino que se pueden plantear otro tipo de acciones como paseos, viajes o excursiones, según señala.

Otras actividades del aula universitaria

La UNED de Foz también quiere facilitar más «oportunidades para o crecemento profesional e personal da nosa comunidade» y avanza más convocatorias para el mes de febrero, a la vuelta de la esquina: el día 11 comenzará un curso preparatorio de Celga 3 y 4 para «certificar competencias en lingua galega» (martes de 16.00 a 19.00) y otro  de español para extranjeros dirigido a hablantes no nativos (miércoles, de 18.30 a 20.30 horas); el 13 cita con la disciplina positiva aplicada al autocuidado y autoconocimiento «Coñécete, ámate» (jueves, de 17.30 a 20.00); el 17 comenzará el curso de inglés A1 «Primeiros pasos» de iniciación (lunes de 18.15 a 20.15), más la formación «Crea o teu negocio dixital e consigue novos clientes» (lunes de 15.45 a 17.45 horas) y «Organización de espazos para mellorar a túa vida» con Alma Caamaño de Orana Espazo & Orde (lunes de 18.00 a 20.00 horas). Inscripciones en el aula (por teléfono 982 133 699 o 604 034 549 o correo electrónico foz@lugo.uned.es).