Cris Blanco, la joya que da el salto desde el filial al Burela: «A estas alturas non contaba xogar en Primeira»

Iván Díaz Rolle
IVÁN ROLLE BURELA / LA VOZ

BURELA

MANU GIL

Con 22 años, la jugadora burelense derribó las puertas del primer equipo, con el que irá este fin de semana a la Supercopa de España: «Oxalá poida aportar algo»

01 feb 2024 . Actualizado a las 13:26 h.

Cuando Jairo Campo quiso reclutarla para su nuevo filial, Cristina Blanco Basanta (Burela, 2001) dudó «moito» si dejar el Viaxes Amarelle B para iniciar su tercera etapa en el Vista Alegre. «Comecei aquí aos catro anos, sempre con chicos, pero, cando pasei de idade e xa non permitían equipos mixtos, estiven dous aniños sen xogar ata que me chamaron do Ribadeo. Alí non me sentía moi a gusto e cando fixeron filial no Burela, volvín, pero de repente desapareceu e volvín quedar sen equipo. Tiña medo de que volvese pasar o mesmo», confiesa una futbolista finalmente seducida por el nuevo plan para la base naranja.

Cris Blanco aceptó entrenar a los equipos benjamín y alevín femeninos y jugar en el filial de Autonómica. Con el Burela B suma 15 goles en 11 partidos y su trabajo y cualidades han convencido a Julio Delgado, que la ha incorporado a la dinámica del primer equipo. Con algunas bajas en la escuadra naranja, entró en dos rotaciones en el triunfo por 3-1 contra el Ourense Envialia y en tres para contribuir al 1-4 en la cancha del STV Roldán.

«Estou moi contenta. Xogar en Primeira, e máis a estas alturas, non era algo co que contase. Estou tratando de adaptarme ao ritmo dos partidos e os adestramentos, que é moito máis alto do que tiña no filial. Non hai nin punto de comparación. Síntome cómoda, arroupada polo resto de xogadoras, pero sei que teño que aprender moito. Elas son moi boas e levan moitos anos xogando xuntas», explica el ala-cierre burelense de solo 22 años.

«Creo que podo aportar na creación do xogo, en sacar a pelota desde atrás e tamén en defensa intentarei sumar», apunta una futbolista que vive el fútbol sala «con paixón». «Sempre foi un hobbie, pero un hobbie que me tomo moi en serio», dice.

La propia Cris reconoce estar sorprendida por su salto «ao mellor club feminino do mundo» tras militar las dos últimas temporadas en el filial del Viaxes Amarelle. «Adestrei co primeiro equipo, pero non debutei», cuenta sobre su paso por otro club de Primera División, mientras estudiaba Radiodiagnóstico en A Coruña, una mujer con ganas de exprimir la experiencia sin pensar demasiado en su futuro deportivo. «Creo que é moi cedo para dicir se vou poder pasar moitos anos na elite. O que é seguro é que o vou dar todo para mellorar e aprender e, se hai unha mínima oportunidade, tratarei de consolidarme aquí», razona.

Julio Delgado ya le confirmó que formará parte de la expedición que este fin de semana viajará a Torremolinos al asalto de la sexta Supercopa de España del Burela. «Confirmáronme que si, vou viaxar. Se xogo xa é outra cousa. Tratarei de estar preparada para axudar no posible se mo piden, pero entendo que van ser partidos moi complicados, que xa na semifinal xogamos contra o Futsi Atlético e, de gañar, a final contra o Roldán ou o Poio tamén vai ser durísima. Oxalá poida aportar algo, pero só ir co Burela a loitar por un gran título supón cumprir un soño. Estou feliz, contenta, con moita ilusión e orgullosa», explicó la dorsal 11 de un conjunto mariñano que tiene entre algodones a Noelia Montoro y, especialmente, a Irene Samper para un torneo que iniciarán este sábado a las 21 horas contra el Futsi Atlético Navalcarnero. 

Feliz con el trato a la cantera

La irrupción de Cris Blanco se suma a la de la juvenil Aroa Rodríguez, que ya disputó varios partidos e incluso anotó sus primeros goles en la Champions y la Primera Iberdrola. Para la joven burelense, confirma el crecimiento del Burela Pescados Rubén en su trabajo de cantera: «Nun club tan grande é superimportante que haxa unha canteira e as rapazas cheguemos arriba. Iso axuda a que o club medre e a nós fainos moi felices».

Su insistencia hasta hacerse un hueco en la élite tendrá este fin de semana el premio de luchar por toda una Supercopa de España como una más de las Guerreiras Laranxas.