La alcaldesa confía en que la institución provincial rectifique para renovar el convenio
18 dic 2024 . Actualizado a las 20:41 h.El futuro del Grupo de Emerxencias Supramunicipal (GES) de Cervo sigue de momento en el aire. Desde el Concello reiteraron ayer que esperan que la Diputación rectifique y apoye una solución para mantener el grupo «que faga posible renovar o convenio de funcionamento a partir do 1 de xaneiro».
La regidora, Dolores García Caramés (PP), recuerda que en los concellos de menos de 20.000 habitantes es la Diputación «a Administración competente en materia de emerxencias e que, ata o de agora, pese ás reiteradas demandas formuladas, quere desentenderse».
García solicita a los ediles cervenses de PSOE y BNG que reconsideren su voto en contra de que el organismo provincial ofrezca una solución, «tendo en conta que estas forzas políticas son as mesmas que forman parte do goberno provincial e que, polo tanto, teñen capacidade de forzar un compromiso para a continuidade do servizo».
Reitera que, en las condiciones actuales, es inviable asumir el GES, integrado por 12 efectivos. Afirma que «o servizo de prevención certifica que serían necesarios máis efectivos por quenda para poder aplicar os protocolos de traballo esixidos polo convenio e garantir a seguridade e a saúde. Os traballadores actuais, tendo en conta baixas, permisos e vacacións, fan que o GES, cun ámbito de traballo que supera o municipal, estea en demasiadas ocasións inoperativo».
Con respecto a la recolocación del 100 % de estos trabajadores, la alcaldesa pide que se respete el proceso de negociación abierto con el comité de empresa y se ratifica en su voluntad «de que ningún dos 12 efectivos do GES perdan o seu posto de traballo, pois serán recolocados todos eles noutros postos municipais».
Desmiente afirmaciones de la Confederación Nacional do Traballo de Compostela (CNT), puntualizando que no forma parte del comité de empresa «e, polo tanto, é alleo a todo este proceso, que intoxica con informacións non veraces que só teñen por obxecto confundir».
La alcaldesa afirma que no es cierto que el sindicato presentase algún tipo de opción alternativa para dar continuidad al GES, asegura que es falso que en la protesta de este martes participara la Policía Local, «cuxa presenza limitábase a un acto de servizo e así o quixeron aclarar os propios axentes» y desvincula «a non sinatura do convenio do GES con reclamacións laborais, pois o cerne da renuncia vén forzado pola falta de colaboración da Deputación e a imposibilidade de prestar o servizo coas condicións de seguridade e protocolos legalmente esixidos co número de efectivos actuais».
La protesta de efectivos celebrada el martes ante la casa consistorial cervense coincidió con la primera reunión de la comisión negociadora en la que no está presente la CNT, a pesar de su notable implantación dentro del GES (80 %). Desde la central explican que no están integrados en la comisión por indicación de la alcaldesa, pero seguirán reivindicándolo. El próximo 26 será la segunda reunión.
Desde la CNT advierten que lo que pretende el Concello es aplicar una Modificación Sustancial de las Condiciones de Trabajo que afectaría a todos los efectivos del GES. Y, de no llegar a ningún acuerdo, a partir del 31 de diciembre los operarios de este grupo dejarían las emergencias y pasarían a ocupar otras funciones en el Ayuntamiento.
La misma central explicaba días atrás que la junta de gobierno municipal decidió, sin plantear medidas alternativas, no renovar el convenio con las Diputaciones y la Fegamp «e renuncia a ocuparse das emerxencias no seu territorio a causa da demanda en materia de prevención de riscos laborais presentada pola sección sindical da CNT no Concello».
Las mismas fuentes indicaban también que la regidora Dolores García reconocía «que o despedimento se produce polas consecuencias que tería o feito de ter que acatar a obriga de desenvolver o servizo en condicións de seguridade para os seus membros. É evidente así o carácter de represalia que sostén este despedimento que, ademais, está xa decidido antes de iniciar a fase de negociación colectiva obrigatoria».
Consideran la Modificación Sustancial de las Condiciones de Trabajo «unha vulneración flagrante dos dereitos máis básicos do persoal» y ya adelantan que se impugnará. Aseguran que, aunque hay otros GES operativos en la provincia, solo el Concello de Cervo se opone a continuar con el equipo de emergencias.
El PSOE a la regidora cervense: «Ou non dispón da información ou está faltando á verdade»
«A responsabilidade de decidir onde se implantan os GES, así como o número de efectivos, recae exclusivamente na Xunta. A Deputación de Lugo limítase a cumprir coas súas obrigas económicas, garantindo que os concellos dispoñan dos fondos necesarios para beneficiarse deste servizo sen ter responsabilidade ningunha sobre a súa organización ou funcionamento», explican desde el PSOE provincial, que exigen rigor y responsabilidad a la regidora cervense.
«Ou ben non dispón da información correcta ou lla proporcionaron de maneira errónea ou, peor aínda, está faltando á verdade. A realidade é que a Deputación, como fixo en anualidades anteriores, achegará fondos, concretamente 640.000 euros para garantir a viabilidade económica dos GES en toda a provincia, mentres que os concellos achegarán 120.000 euros en conxunto», indican los socialistas, avanzando que la Diputación llevará a la junta de gobierno la propuesta de convenio con la Xunta, la Fegamp y el resto de diputaciones «co obxectivo de que o convenio entre en vigor o 1 de xaneiro de 2025». Indican que este acuerdo servirá para cubrir los GES de Cervo, Folgoso do Courel, Quiroga, Friol, Monterroso y A Pontenova en el período 2025-2027.
«Convén lembrar que a operativa dos GES e a contratación do persoal dependen directamente dos concellos. Polo tanto, é a alcaldesa de Cervo quen debe decidir se quere manter este servizo no seu municipio, sen desviar a atención nin buscar responsables externos», explican, recordando que hubo ayuntamientos que renunciaron a él o no aceptaron hacerse cargo del mismo, como Becerreá o Baleira.