Regístrate gratis y recibe en tu correo las principales noticias del día

Un hostel con mucho corazón y sentimiento en Ribadeo

Lidia Fernández RIBADEO/ LA VOZ

RIBADEO

cedida

Rosa Gullón y sus hermanos decidieron rehabilitar una antigua casa familiar en ruinas a las afueras del municipio, y la han convertido en el nuevo hospedaje de moda

30 ago 2023 . Actualizado a las 22:23 h.

Todo empezó el pasado 28 de mayo. Ése fue el día escogido por Rosa Gullón y sus hermanos para abrir las puertas de su nueva propuesta de alojamiento turístico, bautizada como O teu sitio. El hostel, situado en la zona do Vilar, a las afueras del municipio ribadense, había nacido por fin.

«Este proxecto xorde da necesidade de restaurar unha antiga vivenda familiar que se atopaba en ruinas», explica la portavoz del clan familiar, con experiencia en la gestión de apartamentos, ya que es una de las propietarias de otro establecimiento turístico, Casa Fandín, en A Devesa. «Os tres irmáns nacemos no Vilar. Dábanos moita mágoa ver a finca e as propiedades nese estado de abandono, polo que decidimos mercar unha das tres casas que se atopan nese terreo familiar, pero non tiñamos un plan definitivo para facer con ela», asegura Gullón, todavía algo sorprendida por la buena acogida que ha tenido su negocio en los escasos tres meses que llevan abiertos. «A idea de preparar a casa e convertela nun hostel foi xurdindo paulatinamente. Non tiñamos un público concreto, simplemente rehabilitamos gran parte das instalacións e as preparamos para acoller a futuros visitantes», explica. «Pero hai espazos que de momento están sen restaurar», confirma, «como a metade da primeira planta», confiesa.

Y aunque todavía es pronto para hacer balance de la temporada, las sensaciones son muy buenas. «Aínda nos temos que sentar e analizar os datos. Pero a valoración inicial é moi positiva, tendo en conta as expectativas», asegura, haciendo referencia a la escasa promoción y publicidad que le dedicaron a su recién estrenado negocio. «Non tiñamos nin tempo para anunciarnos. Os únicos portais nos que saímos foron Booking para as reservas, ou Airbnb», prosigue. «Penso que o que marcou a diferenza foron as reseñas e as valoracións que se recollen nestes portais, xa que foron todas moi boas», añade, convencida de que la satisfacción de sus clientes ha podido ser la clave de su éxito, a pesar del desconocimiento de muchos vecinos. «Xa nos pasou que algúns visitantes preguntaban á xente da zona onde nos atopábamos e non sabían dicirlles», reconoce. «Pero foi todo un ensaio-erro. Quixemos ver primeiro cal era a demanda que existía realmente no municipio, e logo adaptarnos á mesma», indica. «Aínda seguimos aprendendo», admite sin reparos sobre su experiencia al frente de O teu sitio.

Pero si algo le gustaría destacar a Rosa Gullón es su compromiso con la accesibilidad. «Actualmente dispoñemos de cinco habitacións en total, das que dúas están reservadas para as persoas con mobilidade reducida», explica. «Creo que iso marca a diferenza, xa que moitas veces os albergues e os hostais non están habilitados para acoller a persoas con diversidade funcional», continúa.

El hostel también cuenta con cocina y salón compartidos, y otros servicios, como el de lavandería. «Este verán tivemos a moitos peregrinos, pero tamén a familias con nenos pequenos e grupos de amigos», indica, señalando la heterogeneidad de sus clientes. «Pero sobre todo tivemos a xente nova, e tamén a moitos estranxeiros. Especialmente italianos, alemáns e franceses», confirma. «Estivemos practicamente ao completo dende que abrimos», reconoce, con la mirada puesta en el futuro.