El CFEA Pedro Murias de Ribadeo volverá a formar a agricultores y ganaderos ecológicos el próximo curso: son el futuro y las plazas limitadas
RIBADEO
Desde el centro iniciaron una campaña intensa de captación de alumnado a nivel de A Mariña y Occidente de Asturias sobre todo
10 abr 2024 . Actualizado a las 13:25 h.El Centro de Formación e Experimentación Agroforestal Pedro Murias es toda una referencia, desde Ribadeo, en la formación en actividades vinculadas al mundo del campo y rural. Sigue desarrollando en el presente curso académico el ciclo de grado medio Aproveitamento e Conservación do Medio Natural (nueve alumnos en la actualidad) y prevé incrementar en el siguiente, 2024-2025, aspirando a lograr cubrir las plazas (15 máximo), con otro de grado medio interesante: Producción Agroecolóxica. Las salidas profesionales de este último son: agricultor ecológico, criador de ganado ecológico, avicultor ecológico, apicultor ecológico, productor de leche ecológica, productos de huevos ecológicos y operador de maquinaria agrícola y ganadera. Como el primero, la modalidad será de FP Dual, es decir, «os alumnos farán prácticas remuneradas en empresas, de 3 meses no primeiro curso e de 5 meses no segundo, ademais cun alto índice de incorporación ao mercado laboral, que é o bo que ten este sistema», subrayó el director del centro ribadense, Manuel Valín Valdés.
Destaca, además, las instalaciones situadas en Vilaframil, con una finca de 14 hectáreas, en la que tanto la parte agrícola como la ganadera se trabajan en ecológico. Para despertar el interés por esta forma de producción y el ciclo específicamente (que hubo en cursos previos), señaló que se está llevando a cabo una intensa campaña de captación de alumnado que ya comenzó, poniéndose en contacto con institutos y otro tipo de centros tanto de A Mariña como del Occidente de Asturias, incluyendo oficinas de empleo y de formación ocupacional, que se completará con una presentación en el propio CFEA Pedro Murias y una jornada de puertas abietas que se llevaría a cabo el próximo 5 de junio.« Levamos dúas emanas coa folla de ruta e empezamos a primeira charla no Martínez Otero de Foz o día 10. Poñémonos a disposición dos centros entre o 8 de abril e o 31 de maio», indicó Valín Valdés.
Servicios propios de comedor y residencia
«Impulsar a agricultora ecolóxica dende o centro ten moito sentido, porque na zona xa hai produtores. Como a oferta é en FP Dual, temos que facer un convenio con empresas que estean dispostas a acoller en prácticas aos alumnos, a través do Craega. Falamos tanto de agricultura, como de gandeiría, apicultura e outro tipo de producións». «A nosa obriga _añadió_ é poñer a carne no asador para atraer alumnos. Además, agrega que las instalaciones cuentan con servicios propios de comedor y residencia». Con respecto a esta última, el director matizó que «estamos dando os pasos para poñela a andar, porque é un valor engadido que tamén permitirá vir a xente de lonxe ao centro. Vamos iniciar nela a unha remodelación». Al mismo tiempo, en Pedro Murias existen aulas de productos lácteos, de fitosanitarios, informática, etcétera Y no sólo se imparte formación reglada, sino también continua: «É un centro moi ben dotado, tamén con invernadoiros e gando, onde se fai á vez experimentación en horta e gandeiría. E con oferta de Erasmus+ no ciclo de Medio Natural».
El Concello de Ribadeo impulsará la renovación del patronato del CFEA Pedro Murias
Por otro lado, el alcalde de Ribadeo, Dani Vega, mantuvo con el director do Agacal una reunión cuyo objetivo es renovar el patronato del CFEA Pedro Murias e «impulsar o centro», desarrollando actividades en el mismo. «Todos sabemos que ten unha clara vocación, cunha formación específica na agraria, tamén na gandería e no forestal. Entendemos que é algo moi importante para o sector primario aquí en Ribadeo, pero debemos traballar todos para impulsar o centro de Pedro Murias e abrilo a distintas formacións e coa celebración dunha serie de actividades», declaró al término del encuentro.
Patronato «único» en Galicia
Destacó que el patronato de Pedro Murias es «único» en Galicia: «Ningún outro centro de capacitación agraria conta cun padroado que vela pola vocación que nos deixou Pedro Murias moi clara, que é a formación no mundo agrario, grandeiro e forestal. Nós queremos seguir por aí, pero sen pechar Pedro Murias a outra actividade e formación e tamén desde logo ir innovando e adaptándose aos tempos(...) O padroado ten unha misión moi clara. O Concello tamén participa e el debe ser o que vele polo futuro de Pedro Murias e ir propoñendo unha serie de actividades que son fundamentais para garantir o futuro do centro de Pedro Murias».