Los nuevos depósitos triplican la capacidad de los anteriores
13 dic 2023 . Actualizado a las 05:00 h.La avenida Rodrigo de Mendoza, una de las principales arterias de entrada y salida de Vilagarcía, ha sido el lugar escogido para poner en marcha el proceso de sustitución de los contenedores de basura. La implantación de estos nuevos colectores arranca en el centro urbano, la avenida de A Mariña y la calle Juan Carlos I serán los siguientes objetivos, para continuar por las zonas periurbanas y luego por Carril y Vilaxoán. Apunta Urbaser, la nueva concesionaria del servicio de recogida de basura, que antes de final de año el cambio se habrá completado en las calles del centro de la ciudad.
Al margen del diseño, la diferencia principal de los nuevos contenedores radica en su capacidad, que triplica a la de los anteriores. Esto evitará, al menos en teoría, que las bolsas desborden y los desperdicios acaban en la calle o sean pasto de las gaviotas. «Outro dos cambios é que os depósitos concentraranse nun mesmo punto para crear illas nas que sempre haxa colector para restos, papel-cartón e envases. Este sistema resulta máis eficaz á hora da recollida e, sobre todo, aporta maior comodidade ao usuario, que non terá que desprazarse a distintos puntos para desfacerse dos diferentes tipos de residuos», explica Ravella.
Los contenedores son todos grises y el color para diferenciar la utilidad de cada uno está en la franja superior, azul para el papel y cartón y amarilla para los plásticos y envases ligeros. «Aínda que a recollida de vidro depende de Ecoembes, non de Urbaser, aproveitarase para concentrar tamén nas illas os iglús verdes para este residuo. Do mesmo xeito, unha vez se implante o contedor marrón para a recollida da fracción orgánica do lixo, a illa completarase co colector específico», apunta el Concello.
Carga lateral
El cambio de contenedores trae de la mano también un cambio en el sistema de recogida, que será de carga lateral a partir de ahora, lo que implicará que el sistema sea más rápido y, también, más silencioso puesto que no es necesario que el personal mueva los contenedores a la parte posterior del vehículo para su vaciado y luego depositarlos en su lugar. «Debido ao novo sistema de recollida, nalgúns casos será preciso cambiar o emprazamento actual dos contedores, que pasarán ao outro lado da rúa para permitir a manobra de carga lateral por parte dos camións. O lugar definitivo das illas decidirase en función das características da vía, tendo en conta criterios de mobilidade, accesibilidade e seguridade viaria, e intentando que sexa xusto enfronte do punto orixinal ou o máis preto posible deste.Aínda que estes cambios serán os menos, dende o Concello e Urbaser pregan a comprensión e a colaboración da veciñanza, insistindo en que son imprescindibles e responden a razóns de operatividade. Lembran, ademais, que o novo sistema mellorará a prestación do servizo e repercutirá moi positivamente no conxunto da comunidade», advierte el Concello, que recuerda que los cambios llegarán también a las parroquias del rural. «Será unha vez finalice a substitución nas zonas urbanas e coa variación de que os novos contedores seguirán sendo de carga traseira. Isto débese a que o actual sistema axústase mellor ás características destas zonas, con rueiros estreitos polos que os camións de carga lateral ?moito máis voluminosos- non poderían transitar nin facer a manobra de baleirado dos contedores, a carón dos cales deben situarse para facer a operación. Aquí tamén se organizará a recollida a través do sistema de illas, con contedores de imaxe similar aos do centro urbano, para manter a uniformidade e a estética, pero de menor tamaño», explica Ravella.