Buceadores contra los furtivos

R.E. O GROVE / LA VOZ

O GROVE

Martina Miser

O Grove, Tragove y A Illa fueron escenario de inspecciones hasta submarinas coincidiendo con el arranque de la campaña del centollo

11 nov 2021 . Actualizado a las 19:14 h.

El inicio de la campaña de la centola suele llegar precedido de un incremento de la actividad de los furtivos. Por esa razón, el Servizo de Gardacostas de Galicia suele desplegar operativos especiales de control, que en esta ocasión han permitido requisar «preto 670 quilos de distintas especies de peixe e marisco, arredor de 550 útiles e 1.500 metros de artes de enmalle en diferentes controis realizados nos últimos días no litoral de Galicia». Según la Xunta, «boa parte deses resultados son froito das inspeccións realizadas nas xornadas previas ao inicio da campaña de extracción da centola, que comezou o pasado domingo nas costas da Coruña e Pontevedra», aunque en algunos casos los controles se realizaron en el mismo día de la apertura. Fueron controles especialmente intensos en los que Gardacostas desplegó a sus buzos por puertos como O Grove, Cambados y A Illa.

El inicio de la campaña del centollo hizo que «mergulladores do Servizo de Gardacostas de Galicia, da Policía Autonómica e do Servizo Marítimo da Garda Civil participaron en varios dispositivos conxuntos desenvolvidos en distintos portos da comunidade co obxectivo de verificar que se cumpre a normativa vixente en relación coa captura da especie e velar pola protección do recurso». Esas actuaciones permitiron «comisar preto de 150 quilos de centola obtidos de xeito irregular -que foron devoltos ao mar- e máis de 400 nasas para a captura de distintas especies, entre elas a centola».

Los operativos más destacados de todos los realizados, dice la Xunta, fue el desplegado por los buzos en los puertos de Tragove y O Grove, «onde os axentes requisaron 41 viveiros, 132 quilos de voandeira, 120 de mexillón, máis de 44 quilos de nécora, nove quilos de ostra, catro de centola, cinco de ameixa xaponesa, máis de tres de camarón e algo máis de dous de reló». Tanto los útiles como las especies estaban sin identificar, por lo que fueron retiradas y devueltas al mar. Un dispositivo similar se desplegó en el puerto de O Xufre (A Illa de Arousa), donde fueron recuperados «40 viveiros e unha ducia de nasas sen identificar, así como 43 quilos de ameixa vermella, 22 de ostra, 19 quilos de reló, 15 quilos de ameixa babosa e 14 de fina, nove quilos de nécora e algo máis de sete de camarón. As especies foron devoltas ao mar pois estaban vivas».En otros puntos de la ría se realizaron operativos de menor entidad.