«A xente vai ao desguace e iso debería estar prohibido, porque vai contra a seguridade»

s. l. l. vilagarcía / la voz

VILAGARCÍA DE AROUSA

Cesáreo y su hijos Miguel dicen que se gasta poco en mantenimiento y que eso es un peligro.
Cesáreo y su hijos Miguel dicen que se gasta poco en mantenimiento y que eso es un peligro. m. ferreirós< / span>

22 ene 2016 . Actualizado a las 05:00 h.

Si los coches son cada vez más viejos y necesitan más mantenimiento, lo lógico sería pensar que van más al taller, pero no es así. Lo saben los responsables de Talleres Cesáreo e Hijo, SL, en Santa Lucía (Vilagarcía) y lo saben los demás talleres de la comarca, que han visto cómo se reducían sus beneficios en los últimos años. Miguel García, el hijo de Cesáreo, asegura que no se hacen las revisiones mínimas ni para pasar la Inspección Técnica de Vehículos. «O mantemento alárgase, as pezas son de segunda man, e as rodas tamén, e iso non ten fiabilidade porque non agarran». Sus clientes acuden al taller con piezas que compran a bajo precio en los desguaces de coches, «e iso debería estar prohibido, porque vai contra a seguridade; logo teñen accidentes porque os coches non están ao cen por cen».

Ellos, en realidad, entienden la situación que atraviesas sus clientes. «Os recambios son moi caros, un elevalúas pode custar máis de 300 euros, e cos soldos de hoxe, non chegan -explica Cesáreo-. Non vas gastar 600 euros nun airbag novo... A factura non encarece polo noso traballo, senón polas pezas, e logo cun IVE do 21 %, pois é normal, van comprar ao desguace. Eu recoñezo que non sei como fan, e o coche é unha necesidade para moitos, que precisan del para traballar».

Talleres clandestinos

No es una situación que sufran solo ellos. «Cando hai unha reunión do sector, todo o mundo di o mesmo, a facturación baixou moito nos últimos anos». Mucho tiene que ver también con los talleres clandestinos. «Non te podes imaxinar cantos hai, iso tiñan que perseguilo, porque ti estás a pagar impostos por todo e logo calquera pon un taller no baixo da súa casa, é algo que está a facernos moito dano. Iso xunto coas pezas de desguace nos está matando».

Escasa formación

Y hay un tercer problema, que no está relacionado directamente con la crisis, sino con la burocracia. «Non hai persoal especializado; hai un ciclo medio de Automoción en Fontecarmoa e outro superior en Santiago, pero os alumnos saen sabendo de trámites, pero non viron un coche na súa vida. Hai pouco collín un rapaz de 25 anos e non sabía nada», reconoce Cesáreo.

Miguel hizo ese mismo ciclo en Fontecarmoa, pero asegura que la formación empeoró en los últimos años. «Cando estudaba eu levabas o coche do teu pai ou dun familiar e traballabas con el alí, era como un taller máis, pero agora esíxenlles moitos requisitos, por iso de se hai un accidente. Non é culpa dos profesores...».