Vilaxoán exige medios para atender al alumnado con necesidades especiales

La Voz VILAGARCÍA / LA VOZ

VILAGARCÍA DE AROUSA

Concello de Vilagarcía

El colegio de Faxilde reclama un profesor de PT y una cuidadora

23 nov 2024 . Actualizado a las 05:00 h.

Alrededor de un centenar de personas acudieron el pasado jueves a una reunión convocada en el CEIP Vilaxoán. El asunto que se iba a abordar en ese encuentro —al que acudieron tanto la concejala de Educación, Paola María, como el concejal que representa al Concello en el consejo escolar, Álvaro Carou— es grave y preocupa la comunidad educativa: faltan medios para atender las particularidades de un colegio en el que el 31 % del alumnado tiene necesidades especiales: alumnado con trastorno del espectro autista, de conducta, de desarrollo, grandes dependientes y altas capacidades.

Este año, son 206 estudiantes en estos grupos. La cifra es mayor que la del año anterior, sin embargo, los recursos para poder prestar la atención debida tanto a esta rapazada como al resto de alumnado, son menores que en el curso pasado, algo de lo que «foi advertida a Consellería de Educación en reiteradas ocasións». En estos momentos, el centro cuenta con dos cuidadoras, «superando a ratio establecida por lei, que é dunha por cada seis escolares, cando agora mesmo atenden a nove». Además, «o centro de Faxilde foi excluído do programa PROA+, malia que cumpre os requisitos de selección. O PROA+ é un programa específico para a orientación, avance e enriquecemento educativos en centros de especial complexidade educativa», explicaron en la reunión.

¿En qué se traduce todo ello? «O estado actual de cousas deriva, por unha banda, en que a atención aos rapaces é moi deficitaria, xa que necesitan un tratamento educativo especial, e por outra, nunha situación de estrés permanente do persoal, que ten que desdobrarse para paliar eses déficits e aínda así non chega a todo, de maneira que o estrés vese incrementado pola frustración», explican los concejales que acudieron a la reunión de la comunidad educativa.

Tras escuchar a profesores y familias, Paola María y Álvaro Carou se comprometieron a llevar al próximo pleno de la corporación una moción «na que se insta á consellería a que, con carácter inmediato, dote ao colexio de Faxilde dun mestre especializado en Pedagoxía Terapéutica e, así mesmo, dun coidador/a máis, como corresponde á ratio oficial». Según explicaron los ediles que acudieron a la reunión en Faxilde, la situación que se está viviendo en este colegio «imposibilita unha educación equitativa e de calidade» «Non se pode falar de inclusión sen apoios», concluyen. La concejala de Educación también se pregunta «onde están os compromisos da Xunta con Vilagarcía, compromisos que segundo o PP local, sempre cumpre».