El BNG reclamará en el Parlamento gallego la creación de plazas en centros de día para personas con autismo en O Salnés y Pontevedra
VILAGARCÍA DE AROUSA
La diputada Montse Prado mantuvieron una reunión con familias afectadas por la falta de soluciones para quienes cumplen los 21 años
24 ene 2025 . Actualizado a las 20:13 h.Se definen como familias desesperadas y dispuestas a agotar todas las vías para conseguir que sus hijos e hijas tengan el trato que merecen. Los padres y madres de personas con autismo que, próximas a los 21 años, se ven abocadas a abandonar el colegio Os Mecos de Bata sin disponer de una plaza en centros de días para adultos, han comenzado a movilizarse para reclamar soluciones estructurales a un problema que con el paso de los años no hará más que crecer. Esta semana, las familias que se han puesto en marcha para reivindicar sus derechos, han mantenido una reunión con representantes del BNG. En dicho encuentro, que tuvo lugar en Vilagarcía, expusieron su problema: como al cumplir los 21 años sus hijos e hijas «rematan a súa estadía no centro e ven como non lles queda máis opción que quedarse na casa, o que suporía un enorme retroceso nos avances ate o de agora conseguidos». La Xunta, a la que le trasladaron un problema que ya ha dejado varadas a al menos dos personas en los últimos años, no ofrece más alternativas que solicitar plazas en «Castro Navás en Nigrán, unha opción que de por si, non sería viábel para os usuarios nin pola distancia a cubrir, nin porque neses mesmo centro xa contan con listaxe de agarda e tampouco contan con prazas. Tampouco a opción que lles dan dunha nova residencia a construír en Friol, o cal aínda non é unha realidade nin queda tampouco preto dos seus domicilios».
El Bloque considera increíble que «dende a Xunta non se procedese á creación de ningún centro de día para persoas con autismo». Los nacionalista consideran imprescindible la creación de una red «para a que entendemos que non fan falla tantos recursos, xa que os profesionais que terían que traballar neses centros xa existen e, a voz de pronto, incluso cóntase dende a administración con espazos e edificacións que, mentres non se resolvese a creación de novos centros de día poderían cubrir a necesidade urxente dos usuarios que van quedando sen praza».
El BNG de Vilagarcía y la diputada Montse Prado, «imos presentar diferentes iniciativas a nivel parlamentar para tentar dar solución a unha situación que consideramos totalmente inxusta e grave, e que traia consigo a obtención de prazas en centros de día da contorna, ben na zona de Pontevedra ou no Salnés (25 km-30 min). Ademais seguiremos loitando pola creación dunha rede de centros de día que den solución a realidade de moitas familias galegas».