«Xa non se ve xente traballando sen calzado de seguridade e hai preocupación por protexer as mans»

María Varela

BARBANZA

11 may 2008 . Actualizado a las 02:00 h.

Desde hace 12 años, Gonzalo Triñanes, técnico medio en prevención de riesgos laborales, regenta un negocio dedicado a la seguridad laboral. Este boirense conoce todo lo que se fabrica para evitar un siniestro. Afirma que existe mucho desconocimiento sobre lo que ofrece el mercado: «A maioría das empresas adoitan intentar economizar. Infórmanse pouco sobre as novidades. Non existe un verdadeiro interés por coñecer as innovacións e moitas veces pénsase que as cousas son máis caras do que realmente é».

Triñanes comenta que no existe un término medio: «Hai unha minoría preocupada por estar ao día. Parece que hai como dous extremos, os que non fan nada e os que queren dalo todo». Sin embargo, no todo es negativo, y este profesional también reconoce que se han dado importantes avances: «Xa non se ve xente traballando sen calzado de seguridade e hai preocupación por protexer as mans. Tamén aumentou o interés pola protección auditiva e visual, que eran dous aspectos que ata hai uns anos estaban moi abandonados».

El mercado ofrece un amplio abanico de productos para evitar percances: «En arneses hai sistemas novos que non permiten nin un marxe dun metro de caídas. O traballador sempre está asegurado e pódese desprazar ata vinte metros. Non se emprega porque é moi caro, uns 300 euros. Sen embargo, hai outros dispositivos, de 30 euros, que bloquean a corda si se detecta unha caída».

Comodidad

En algunas ocasiones se habla de que los trabajadores renuncian al empleo de determinados sistemas porque les resultan incómodos; Triñanes asegura que los equipos se fabrican pensando en facilitar la actividad de los profesionales y en reducir riesgos: «Cando un traballador leva moitos anos no oficio adoita a ser remiso a cambiar a súa forma de operar, pero realmente os produtos soen ser bastante cómodos».

La experiencia lleva a Gonzalo Triñanes a asegurar que muchas veces los accidentes se producen por no utilizar equipos de seguridad, pero también reconoce que hay percances que suceden por la propia condición intrínseca del trabajo. Sin embargo, el boirense señala que hay que establecer los medios adecuados para reducir al máximo la posibilidad de que se produzca una lesión: «Hai equipos de protección colectiva e outros de carácter individual. Todo isto no seu conxunto contribúe a minimizar os riscos».

Gonzalo Triñanes manifiesta que debe hacerse un esfuerzo conjunto en materia de prevención y para que en cada puesto se adopten las medidas necesarias para impedir que un operario resulte dañado. Por último, afirma que los avances en materia de seguridad son muy importantes y cree que es preciso que se empleen y se haga de forma correcta.