Un músico singular

Manuel Gago
Manuel Gago VERMELLO CONTRA O MAR

A POBRA DO CARAMIÑAL

Esta sala amosa as réplicas dos instrumentos representados no Pórtico da Gloria da Catedral compostelá.
Esta sala amosa as réplicas dos instrumentos representados no Pórtico da Gloria da Catedral compostelá. Carlos Castro

11 oct 2023 . Actualizado a las 05:00 h.

Sempre me chama a atención celebrar as xornadas A Pobra do Caramiñal no tempo no teatro Elma, antigo cine da vila. Porque se de pequeno descubrías grandes historias de ficción que sucedían en exóticos lugares, hoxe en día facemos o mesmo con outras que sucederon aquí ao lado.

É o caso da conferencia impartida polo musicólogo Alberto Cancela sobre o compositor Ricardo Fernández Carreira. Este músico, nacido en Caldas de Reis en 1881, foi veciño da Pobra do Caramiñal, onde obtivo a praza de director da banda municipal en 1909 ata conseguir en 1921 a homóloga de Santiago.

Fernández Carreira ficou esquecido durante décadas, ata que Alberto Cancela descubriu o seu talento como compositor vinculado ao nacionalismo musical e á reivindicación da identidade artística galega. Na Pobra, e logo en Santiago, o director compuxo obras interesantes e afondou nos poemas sinfónicos.

Un deles, O Pórtico da Gloria, resulta intrigante e misterioso. Fernández Carreira cría que a obra do mestre Mateo podía ser lida como peza musical. Na súa composición, a música sucede coa estrutura da propia arquitectura románica do pórtico. Soa raro, non? Pois escoitamos unha simulación informática e ficamos todos pasmados.

Con O Pórtico da Gloria Fernández Carreira gañou en Bos Aires en 1949 o premio do Centro Galego. A obra estreouse alá, no teatro Broadway da capital arxentina, en 1951. Pero o músico nunca chegaría a escoitala en vivo. Velaquí queda a idea de facerlle xustiza un día nun concerto público da súa obra.