
Los responsables deportivos insisten en la necesidad de medidas drásticas contra estos actos
14 oct 2016 . Actualizado a las 05:00 h.A veces, las páginas de información deportiva suelen mezclarse con las de sucesos debido a casos de violencia física y verbal. El último caso, ocurrido hace unos días en Gondomar, ha puesto de nuevo el tema sobre la mesa. Los responsables de varios clubs de la comarca inciden en la educación como un factor clave.
PREGUNTAS
1. ¿Qué normas se aplican en su club?
2. ¿Cuál es la solución a este tipo de problemas?
dAVID IGLESIAS
Escolas Luis Calvo Sanz
1. «Temos medidas que lle transmitimos por escrito aos pais e xogadores. Se pasa algo, actuamos de inmediato. Os rapaces adoitan imitar o que ven na tele, así que ás veces xorden problemas que temos que corrixir de raíz. De cando en vez facemos reunións para informar aos pais, pero pasa o de sempre. Cos que veñen, non hai problemas, e os que non veñen son os que logo crean situacións molestas».
2. «A nivel federativo hai que establecer unhas normas moi claras, e facer que se cumplan. Habería que darlle autoridade aos árbitros para tomar as decisións oportunas. O futbol é o deporte rei, e é máis normal que todo o mundo pensa que sabe, e ten dereito a opinar, e iso non é certo».
ARTURO FERRACES
Escola de Basket Xiria
1. «No tenemos un protocolo establecido, pero en nuestros estatutos lo más importante es que somos un vehículo de formación y educación. Todos (jugadores, entrenadores, directivos y padres) debemos respetar a los rivales, a los compañeros, a los árbitros y al público. Si se da algún caso, la directiva se reúne y actúa según corresponda».
2. «La ley tiene que establecer claramente cómo y cuándo actuar. Es un problema de la sociedad, está claro. Hay un nivel de crispación que se transmite a todas las facetas de la vida, y tenemos que ser previsores para frenarlo antes de que ocurra».
CARLOS LOUREIRO
Escola Lubiáns de hóckey
1. «Lo primero, tal y como exige el Concello, que los padres no pueden estar en los entrenamientos, porque parece que los chicos están con un ojo en la pista y otro en la grada. Tampoco hemos tenido ningún problema grave».
2. «Es complicado decirle a un chico que deje de venir porque un padre se pase de la raya, pero algo hay que hacer. La solución, a mi entender, es un marco de actuación conjunto, a iniciativa de las instituciones, para que todos los clubes nos guiemos por la misma norma y el listón no sea diferente según el club».
marcos rodríguez
Escolas de Balonmán Xiria
1. «Estamos ahora mismo trabajando en un programa de prevención de violencia, del que sacaremos una serie de medidas que empezaremos a aplicar. Nunca hemos tenido un problema grave de agresión. Es un tema que hay que corregir desde abajo, con educación y respeto hacia los rivales, los árbitros y el público».
2. «Educar. Las consecuencias para el agresor deben de ser las mismas que en cualquier otro ámbito. La ley ya contempla sanciones, como la prohibición de entrada a recintos deportivos. Lo que se oye a veces en las gradas cruza los límites del humor. La gente va a desahogarse, pero no tienen que pagarlo los demás».
FRAN TOBA
Fisober Fútbol Sala
1. «No fútbol feminino hai moitos menos problemas. Os pais limítanse a animar. Non vimos falta de respecto nin a rivais, nin a árbitros, nin a contrincantes. Na miña opinión, creo que ten que ver con que no caso das rapazas, os pais nunca pensan que lles vai saír un Messi ou un Ronaldo, non hai ese grao de competitividade e agresividade. Elas veñen a xogar simplemente para gozar».
2. «Eu sería radical. Se por min fora, adestramentos sempre a porta pechada. E nos partidos, respecto absoluto. Se hai algún problema, que queden na casa. O deporte non é para buscar líos».
LUIS FERNÁNDEZ
Voleibol Dumbría
1. «Como traballamos da man dos colexios, no nivel educativo hai menos problemas. Os adestramentos son a porta pechada. E no voleibol non hai tanto contacto, e nas categorías inferiores todos os rapaces deben xogar polo menos un set, así que non hai tanta tensión. A arbitraxe é bastante formativa. No deporte adulto, xa veñen adquiridos bos comportamentos de atrás que se acaban plasmando. E cada vez que escoitamos algún berro fóra de lugar dicimos, ‘‘aí ven o do fútbol’’».
2. «Como xa dixen, vincular aínda máis a formación deportiva á educativa e persoal. Temos que ser conscientes de que os fillos acaban sendo o espello do que fan os seus pais, e asúmense coma normais algúns comportamentos sen ningún sentido. Cando ves algunhas cousas, imaxinas cómo sería a situación se esa xente que ten comportamentos censurables tiveran esas actitudes na casa, no traballo... É unha pena».