Raúl González, alcalde de Dumbría: «A prioridade para o mandato é o punto de atención infantil»

F. Rodríguez / T. Longueira CARBALLO / LA VOZ

DUMBRÍA

SANTI GARRIDO

El regidor apuntó en Radio Voz Bergantiños que no tiene claro aprobar un PXOM: «Un plan debe servir para expandir o rural, non para restrinxilo»

01 nov 2023 . Actualizado a las 23:30 h.

«A nosa prioridade para este mandato é a posta en marcha dun punto de atención infantil. Temos a casa do neno no Ézaro, pero cinco prazas, a verdade, son moi poucas. Xa estamos co proxecto e mirando se hai algún edificio que poidamos habilitar para este punto de atención á infancia. Logo quedaría falar coa Xunta para o mantemento do servizo». El alcalde de Dumbría, Raúl González Lado, explicó ayer en Radio Voz sus líneas maestras para los próximos cuatro años. Además de pensar en los niños, el regidor apuntó otras dos premisas de su equipo de gobierno: «O mantemento das parroquias, unha das marcas de identidade do noso Concello», y que los vecinos censados en Dumbría continúen sin pagar impuestos: «Só pagamos o IBI e o imposto de circulación e imos tratar de que continúe así». Pero e mandatario socialista también abordó otros temas de actualidad municipal.

Compra de Xeal. Dijo que la noticia de la reciente adquisición por parte de la multinacional checa hay que tomarla con «moderación», y que en el Concello de Dumbría, al igual que la plantilla, permanecen a la «expectativa» sobre las decisiones que pueda adoptar el consejo de administración: «Esta empresa parece que sabe de electricidade, pero descoñezo se sabe de ferroaleaccións». Para el regidor, un dato relevante es que la actual propietaria de Xeal es una firma vinculada al ramo, no se trata de un fondo de inversiones. También dejó claro en Radio Voz que nadie de la nueva compañía se puso en contacto con el consistorios para solicitar una reunión de trabajo. Por eso, Raúl González pidió prudencia a la hora de hacer una valoración al respecto. Sí recordó que de los 600 trabajadores que llegó a tener la antigua Carburos se ha pasado a 260.

Pregunta de portavoz del BNG, Xaime Trillo —el PP no participó—. «Será este o mandato do PXOM? Haberá saneamento en todas as parroquias?». Con respecto a la primera pregunta, el alcalde respondió de forma taxativa: «Non é unha panacea o PXOM para os concellos. En Dumbría intentouse poñer en marcha tres-catro veces. Pero nós entendemos que un plan urbanístico debe servir para expandir o rural, non para restrinxilo». Y añadió: «Só o 5 por cento do Concello de Dumbría tería a catalogación de solo urbano». Puso como ejemplo O Ézaro: «Só ten esa cualificación o entorno máis próximo á estrada principal. O resto do núcleo, pese a que conta con todos os servizos, ten a catalogación de rústico. O mesmo pasa coa capital municipal, ten a catalogación de rústico e nós queremos que sexa urbano». Y con respecto al saneamiento, dijo que se acaban de finalizar las obras en Buxán y Cheo y se van a licitar las de Canelas.

Centro de día. «Son palabras maiores. Claro que o queremos, pero a nosa prioridade é o punto de atención infantil», indicó.

Balance turístico. «Comezamos co gran Fondo, seguimos co piragüismo, voleipraia e voleibol e agora coa actividade vinculada ao Vákner». Habló de «overbooking» de visitantes e, incluso, hizo un balance económico de lo que supuso las actividades deportivas impulsadas desde el consistorio: «Máis dun millón de euros na hostalería [y hospedajes] en toda a comarca, ata Laxe».