El Chuac estrenará uci en enero

Lidia Fernández A CORUÑA

A CORUÑA

La conselleira de Infraestruturas, Ethel Vázquez; Mónica Mourelo, jefa de la uci del Chuac; Julio García Comesaña, conselleiro de Sanidade; Gonzalo Trenor, delegado de la Xunta, y Luis Verde, gerente del área sanitaria de A Coruña y Cee
La conselleira de Infraestruturas, Ethel Vázquez; Mónica Mourelo, jefa de la uci del Chuac; Julio García Comesaña, conselleiro de Sanidade; Gonzalo Trenor, delegado de la Xunta, y Luis Verde, gerente del área sanitaria de A Coruña y Cee CESAR QUIAN

Julio García Comesaña y Ethel Vázquez accedieron a la unidad de críticos, con 29 boxes individuales

28 nov 2023 . Actualizado a las 15:19 h.

El conselleiro de Sanidade, Julio García Comesaña, estuvo acompañado este martes por la conselleira de Infraestruturas, Ethel Vázquez, en la visita a las nuevas instalaciones de la unidad de críticos del Hospital Universitario de A Coruña (Chuac), que entrarán en funcionamiento en enero. Esta renovación de la UCI del complejo hospitalario forma parte de la denominada «fase 0» de un proyecto de mejora y humanización del Chuac, que cuenta con un presupuesto estimado de 20 millones de euros. «Esta unidade colócase a continuación doutro espazo de críticos e, polo tanto, imos traer aquí as camas de politraumatizados e de coidados intermedios», aseguró el conselleiro, remarcando que de esta forma se agrupa la zona de críticos en una única planta, facilitando el trabajo de los profesionales y garantizando la comodidad de los propios pacientes y de sus familias. 

 «Na zona anterior había 24 postos e aquí estreamos 29, co cal gañamos 5 novos boxes que o servizo de UCI de seguro vai agradecer e xestionar adecuadamente», añadió García Comesaña. «Optamos polo modelo de boxes individuais. Xa na pandemia nos demos conta de que era o mellor modelo para manexar enfermidades infecciosas como a covid, pero tamén para outras patoloxías», explicó. «Tamén dende o punto de vista da humanización no que estamos traballando, apostamos por facelo o máis confortable para os pacientes e as súas familias», confirmó. «Este modelo xa existía nos hospitais máis novos como o de Vigo e o de Lugo, tamén se foi aplicando nos centros de Santiago, Ourense e agora na Coruña», matizó el conselleiro, asegurando que «se quere aplicar tamén en Ferrol e Pontevedra», para que todas las UCI de Galicia dispongan de unidades individuales. 

Presupuesto de 20 millones de euros

Comesaña agradeció en su intervención el esfuerzo realizado por el personal y todos los profesionales del área sanitaria de A Coruña y Cee. Entre las actuaciones pendientes de la fase cero se encuentra una zona de farmacia y otra de urgencias. «Estamos a piques de pechar esta fase inicial do proxecto, que contou cun presuposto de 20 millóns de euros. 12 millóns destinados a obras e case 7 millóns de equipamento», aseguró, señalando que una parte importante del presupuesto de equipamiento fue utilizado en la unidad de críticos «con case 3 millóns de euros», declaró. Los 29 boxes, que se estrenarán a comienzos del próximo año, cuentan con equipos de monitorización de última tecnología y respiradores, por un valor de 45.000 euros cada departamento.

«O obxectivo da Xunta é seguir mellorando as infraestruturas», indicó García Comesaña. Por su parte, Ethel Vázquez secundó las palabras del conselleiro de Sanidade, y apostó por que «o novo Chuac sexa un hospital de vangarda». Y avanzó que el ejecutivo gallego destinará 500 millones de euros a este proyecto. «Nos orzamentos do 2024 temos unha partida específica de 40 millóns de euros para continuar coas obras da torre polivalente, da demolición do hotel de doentes e tamén dos novos accesos», prosiguió, señalando que hay un concurso de proyecto y obra a punto de adjudicarse. «Podo avanzar que a mediados do mes de decembro estarán adxudicadas estas tres actuacións», avanzó Vázquez.

 «Agardamos tamén que no primeiro trimestre do vindeiro ano podamos iniciar o proxecto de execución de todo o complexo hospitalario», concluyó, poniendo en valor la hoja de ruta del gobierno gallego. «Vimos de aprobar o proxecto de interese autonómica do novo Chuac, un documento urbanístico que ofrece todas as garantías xurídicas para desenvolver os traballos», concluyó la conselleira, no sin antes mencionar el plan del nuevo sector residencial en Pedralonga «para reubicar ós expropiados que así o decidan», sentenció.