Solo el Vales Villamarín reclama seis docentes más para este curso y denuncia que los alumnos con necesidades especiales tienen menos horas de atención que el año pasado
26 oct 2024 . Actualizado a las 15:22 h.«Ensino público de calidade para tod@s. Non aos recortes!» es el lema de las pancartas que encabezaban la protesta que la ANPA Brigantium, del CEIP Francisco Vales Villamarín, convocó este sábado, al mediodía, en la plaza García Naveira, a la que se sumaron los equipos de Francisco Aguiar y As Mariñas, y con la que se llenaron de familias las escaleras de Santo Domingo.
El Consello Escolar del Vales Villamarín ya transmitió a la Dirección Territorial de A Coruña, en el inicio del curso escolar, sus demandas, que pasan por contar con un docente más de primaria, otro de inglés o de primaria con perfil de ese idioma, tres profesores de Pedagogía Terapéutica y otro de Audición y Lenguaje.
«Este persoal será o mínimo para seguir sendo un centro no que se traballe pola inclusión, pola garantía de éxito escolar e adaptándonos á idiosincrasia do mesmo», explica de un colegio con más de 900 matrículas y clases en dos edificios, lo que complica la logística del profesorado. «Na participación de programas como PROA, Acompaña, MEGA... incluso nos concursos de atención preferente recibimos a mesma cantidade de profesorado que un centro común de liña dous, sendo a situación do Vales moi diferente», explican.
En su misiva, comentan una problemática a la que consideran que Educación no busca solución, que es el cumplimiento de las ratios por aula. «Como se veu prevendo desde finais do curso pasado, o CEIP está ateigado de alumnado, véndose incrementadas as rateos de entre 20 e 25 alumnos e alumnas con respecto ao curso en moitos niveis e incluso chegando a ter unha aula con 26 alumnos e alumnas reais, sen contar duplos e triplos en 6.º de primaria», precisan.
Desde el centro también afirman que desde septiembre se han producido 37 matrículas nuevas, «como adoita suceder ano tras ano» y con ello también se ha incrementado el alumnado de necesidades especiales y específicas. «O alumnado con NEE e NEAE tamén aumenta sendo 21 as aulas que se pasarían da rateo se atendemos ao novo conteo. Tendo 102 horas semanais menos de mestras de PT e AL que o ano pasado, faise imposible atender a este alumnado dunha forma efectiva. De feito todos e todas as ANEE teñen menos horas de atención que o curso pasado», resaltan.
Desde el Consello Escolar recuerdan que si bien primaria es una etapa gratuita, «con estas medidas estamos favorecer que certas problemáticas se traten fóra do ambito do colexio, moitas veces en gabinetes privados, cousa que antes se facía nos centros educativos». También resaltan que la reducción de horas lectivas de los docentes sin el incremento de personal supone una desatención del alumnado y más del que necesita apoyo educativo, «nun contexto no que xa antes esa atención estaba por baixo das necesidades reais». Asimismo, estiman que «faltan profesionais para facer os apoios entre mestres e mestras con dispoñibilidade horaria, para realizar os proxectos e as coordinacións que se estaban a facer nos cursos anteriores, para continuar cos grupos de adquisición de linguas e coas seccións bilingües, coa apertura da biblioteca escolar ao longo da xornada lectiva; e un longo etc».
El Consello Escolar informan a la Xunta de que debido «á creación de dúas aulas, unha de 6.º de educación infantil e outra de 4º de educación primaria, os mestres e mestras de inglés no son suficientes para dar a materia tendo que ser impartida por titores con perfil de inglés».
A la concentración se sumaron este sábado representantes municipales del PSOE y del BNG. La alcaldesa, María Barral, anunció que llevará al próximo pleno ordinario (martes 29 de octubre) una moción para exigir a la Xunta mejoras en el centro y que se cubran las plazas de profesor necesarias para el presente curso. «O PP de Betanzos rexeitou en pleno pedir á Xunta melloras educativas para o colexio. Falou fai varias semanas que se deixase traballar á Xunta. Cal foi o resultado? Que todo segue igual. Falta de profesores, non se executan as obras que dende fai anos veñense reclamando…Entendo en comprendo a postura da comunidade educativa, que están cansos de falsas promesas, de escoitar que se van a arranxar as cousas e que todo sigue igual, e ainda por encima padecen os recortes no profesorado, que agravan ainda máis a situación», indicó la regidora.