El regidor socialista, Lisardo Santos, cuestiona las formas en las que se anunció la llegada de 40 personas desde Canarias y la capacidad del municipio para acogerlos
26 oct 2023 . Actualizado a las 22:41 h.El Gobierno central anunció que 40 de los emigrantes que llegarán a Galicia desde Canarias se quedarían, a partir del lunes, en Sobrado dos Monxes (1.767 habitantes), pero el alcalde socialista, Lisardo Santos, reconocía este jueves que se opone a esa decisión: «Non estou de acordo, primeiro polas formas e porque un Concello como Sobrado non ten capacidade para iso». «Eu entendo que non van a vir», dice el regidor, que entiende que se tendrá en cuenta su posición. Sin embargo, asegura que no quiere que se malinterprete su postura. El Concello ha acogido en los últimos tiempos refugiados, pero remarca que son procesos distintos. «O dos afganos foi un caso diferente, non se pode comparar, chegaron escalonadamente, fóiselles buscando vivenda e non necesitaban un control continuo, son cousas moi diferentes e non se pode mesturar, como se di popularmente, o touciño coa velocidade», puntualiza.
Sobrado llegó a acoger a 14 afganos hace dos años. «Esa foi unha iniciativa que se fixera co ministerio e outras entidades e deu os seus froitos, e temos xente afgana que está involucrada e vivindo no Concello», explica Santos, que afirma que con ello se pretendía llevar a cabo una actuación «para fixar poboación no medio rural, e isto non é para iso, senón unha estadía pasaxeira, dun mes e medio, e despois serían deportados ao seu país, como é lóxico». «Neste caso son emigrantes irregulares e os afganos xa viñan coa solicitude de documentación e outros a través de canles diplomáticas», remarca.
El regidor de Sobrado indica que tuvo el 18 de octubre la primera charla con personal de la Red Acolle para abordar la posible llegada de emigrantes al municipio y el martes pasado volvió personal de esta entidad al consistorio y visitaron también al monasterio de Sobrado, que es donde se preveía realizar la acogida. «Eu na primera reunión xa lles dixen que non estaba de acordo», remarca Santos, que indica que fue el delegado del Gobierno, Pedro Blanco, el que le transmitió este miércoles, sin embargo, que Sobrado era uno de los lugares escogidos para trasladarlos. «Eu non dubido que hai un problema de emigración, enténdoo perfectamente, e estamos dispostos a axudar e traballar para quen sexa e facer o que se poida, pero cuns certos límites», apunta y comenta que entiende que el Concello no tiene capacidad para llevar a cabo una acción de la magnitud que se pretende.
«Son consciente dos problemas migratorios que hai, eu neste momento non quero que veñan, opóñome a que veñan ao Concello de Sobrado», apostilla Santos, que asegura que sus palabras no transmiten falta de compromiso con las personas extranjeras. «Temos 50 venezolanos censados, teño colombianos, sirios ou afganos, non é un tema de racismo, é que non o podemos afrontar agora dende Sobrado», relata y estima que además para este tipo de colectivo «o servizo que lles propoñen ou teñen pensado deberían facelo dende Santiago, Vigo ou A Coruña, sería o máis lóxico», en alusión a las posibilidades más amplias que se ofrecen desde las ciudades.