Volve Pilar Pallarés sete anos despois con «Tempo fósil»

CULTURA

Nuria Cancela

A desaparición da casa familiar pola ampliación do aeroporto de Alvedro impulsa este poemario

09 ago 2018 . Actualizado a las 05:00 h.

A desaparición da casa familiar en Culleredo -que o pai construíra coas propias mans- por mor da ampliación do aeroporto de Alvedro impulsou este novo poemario de Pilar Pallarés, Tempo fósil, que agora vén de publicar Chan da Pólvora nunha edición moi especial e coidada. Un como lector aprecia -amais dos propios versos de Pilar- este libro nas súas mans como un agasallo. Non lle gusta demasiado a Pilar Pallarés falar publicamente deste episodio seu, familiar: «As explicacións que podo dar a través do propio sentimento xa están aí no libro, nestes poemas de perda e desaparición que saíron, coma todos, do máis íntimo», di.

De certo, os versos foron xurdindo, medrando, arredor daqueles entullos -«do monstruoso terraplén»- ao longo destes últimos anos. «No fondo está a perda das orixes, si; a destrución do lugar, esa imposibilidade de que queden xa pegadas físicas».

Hipnótica e radical

Pilar Pallarés escribe desde o máis íntimo para conectar co colectivo como só ela sabe facelo. Hipnótica e, aquí, radical. Cunha sensibilidade fría, quizais pola distancia, as circunstancias e o tempo.

Pilar Pallarés (Culleredo, 1957) é un referente na poesía galega actual xa desde os seus primeiros libros, Entre lusco e fusco (1980) e mesmo Sétima soidade (1984), co que gañara o Premio Esquío. Sobre todo co Livro das devoracións (1996). É unha poeta especial, de escrita lenta; de feito, este é o seu quinto poemario. Desde o anterior, Leopardo son (2011), pasaron sete anos.

«Escríbese desde unha necesidade íntima, sen présa, para que? Nese senso son libre, sen presión ningunha», di. Ela foi a única poeta naquel colectivo dos 80, De amor a desamor; desde entón, as cousas mudaron: a presenza de mulleres poetas, tamén narradoras e dramaturgas hoxe en día, e lectoras, enriquece e fortalece as nosas letras. Así, en común.

Ela escribe de mañá; polas tardes a poeta coida os gatos todos da zona, fitándoos, «esculcándolles no fondo da pupila un rastro», mentres os animais, afeitos xa, comen da súa man.