Rosalía Rodríguez, la focense de 25 años que nunca deja de correr para serlo todo en clase y el deporte
DEPORTES
Es opositora, profesora universitaria de matemáticas, presidenta, entrenadora y atleta del Ría de Foz y juega al baloncesto en el Celtas
29 oct 2023 . Actualizado a las 21:54 h.Quizá por ser graduada en Matemáticas le salen las cuentas para sacar provecho a cada minuto del día. Rosalía Rodríguez-Gigirey Villar (Foz, 1998) es maestra y estudiante, presidenta y entrenadora, y deportista en dos especialidades distintas que practica con bastante éxito. Ejerce de profesora en la Universidade de Vigo, prepara oposiciones, preside el CCA Ría de Foz, del que también es monitora y atleta, y juega al baloncesto en el Adamo Celtas de su localidad. Todo ello con apenas 25 años.
La semana de esta joven mariñana se consume a caballo entre Lugo, Compostela y Vigo. «Dou clase de Matemáticas aos alumnos de primeiro nos Graos de Comercio e ADE na Universidade de Vigo un par de días á semana, e despois estou entre Santiago, onde vive meu pai, e Lugo. Estou preparando oposicións, o ano pasado aprobeinas en Asturias, pero non en Galicia, e vou repetir», detalla.
En sus ratos libres, entrena y los fines de semana llega la «tolemia» total. «Polas tardes saco tempo para ir correr e as fins de semana, que debería ser cando descansase, é todo o contrario. Entre as miñas competicións de atletismo, as dos nenos, os partidos co Celtas... Agora estou facendo un ciclo medio de adestradora de atletismo que xa me ocupa os sábados case enteiros», cuenta.
«Oxalá saber o que é aburrirse de vez en cando», bromea una polifacética mujer «feliz» con su ritmo de vida y que tampoco descuida el ocio más allá de sus ocupaciones. «Non son moito de saír de festa, esa etapa paseina cando estudaba na universidade. No meu tempo libre aproveito a estar coa miña xente, saír a pasear e facer viaxes. Soen ser plans moi activos», detalla.
«Marchei para facer deporte, éncheme dar alternativas ás nenas e nenos focenses»
«A verdade é que son unha persoa que se apunta a todo e fun collendo as cousas case por inercia», explica Rosalía, cuya pasión por el deporte se remonta a sus 3 años. «Comecei nas escolas deportivas de Foz, no que chamaban multideporte. Empecei a facer baloncesto e ao ano seguinte xa pasei ao Celtas. Foi o meu adestrador, José Antonio Sama, quen nos animou a probar o campo a través. Nunha das primeiras carreiras participei como atleta do Celtas e coa camiseta de baloncesto. Despois competía co Martínez Otero, aínda que eu estudei no Cantel», desvela.
Con el paso de los años, compaginar atletismo y baloncesto se hizo complicado por sus avances académicos y la escasa oferta en Foz: «Como en Foz non había club de atletismo, funme adestrar a Lugo co Lucus Caixa Rural e no baloncesto desfíxose o equipo tras cuarto da ESO, así que me fun xogar un par de anos a Lourenzá. Xa na uni deixeino un par de anos».
Esa realidad la animó junto a un grupo de jóvenes a formar primero un grupo de entrenamiento y fundar el Club de Atletismo Ría de Foz en el 2019, así como a volver a apuntar a la canasta cuando le hablaron del proyecto para crear un conjunto sénior en el Celtas: «Marchei da vila para facer deporte e agora éncheme dar alternativas ás nenas e nenos focenses».
Medallista gallega en medio fondo y base de un equipo recién ascendido a Primera Autonómica
Rosalía Rodríguez asumió hace un año la presidencia de un Ría de Foz donde cuentan con cerca de un centenar de atletas federados: «É agora, no inicio de tempada, cando máis traballo dá, pola programación dos adestramentos, a tramitación dos seguros e licencias...».
Sus responsabilidades no impiden a la también entrenadora de promesas seguir disfrutando las carreras desde dentro. Fue campeona gallega infantil de 1.000 metros, varias veces medallista en pruebas de obstáculos y oro por equipos con el Lucus en campo a través. Todavía el pasado domingo rozó el podio en el Gallego de cros que su club organizó en Cangas. Fue cuarta en el relevo mixto y en el IV Cros Os Castros.
«A prata do equipo absoluto feminino, que, a falta de confirmación oficial, nos permitiría ir ao Campionato de España», fue lo más satisfactorio de una jornada intensa de gestión y competición que le impidió ayudar al Adamo Celtas, que por la tarde sumó su segunda victoria tras el ascenso a Primera Autonómica frente al Esclavas en A Coruña. «Sempre pensei que o atletismo é a base de todos os deportes. Son rápida e teño resistencia e iso axúdame», explica sin perder la sonrisa por el ajetreo que reina en su agenda la base del cuadro focense.