El fútbol se vuelca con Manolo «O Ferrolán», presidente de la Esteirana: «Teño catro meses para atopar un doante de médula compatible»
DEPORTES
El dirigente del club de Muros padece leucemia desde hace 28 años y en los últimos cuatro su estado de salud ha empeorado
20 feb 2024 . Actualizado a las 19:38 h.«Ninguén está libre de collelo», dice sobre el cáncer José Manuel Abeijón, Manolo «O Ferrolán», presidente de la Sociedad Deportiva Esteirana. Él lo sabe de primera mano, porque desde hace 28 años padece leucemia. «Enfermei cando estaba en Estados Unidos. Volvín e estiven tres meses no antigo Hospital Xeral, na rúa Galeras de Santiago. Transfundíronme sangue 11 anos e mellorei, pero nos últimos catro comecei a empeorar. Probaron con medicacións novas e as primeiras semanas foron ben, pero logo nada», explica el dirigente del club muradano.
Abeijón asegura que moralmente está «fantástico», pero físicamente «xa é outra cousa. O que teño, para que se entenda, é cáncer da sangue. O meu grupo é o 0 negativo e é imprescindible atopar unha medula compatible. Agora xa non dou conducido ata Santiago, fatígome moito».
Como él mismo comenta, «teño catro meses para atopar un doante. Xa teño 69 anos e é o tempo que me deron. Se non aparece, acabouse». Indica que sus hermanos se hicieron la prueba pero el problema «e que a compatibilidade ten que ser do 100 %, porque se hai rexeitamento a morte é segura. Ao ano fanse uns 1.300 transplantes de médula e entre o 50 e o 60 % saen ben».
Mucha solidaridad
El caso de Manolo «O Ferrolán» lo hizo público la Esteirana a través de sus redes sociales con un llamamiento para conseguir que el máximo número de personas se hagan donantes y, así, tener más posibilidades de encontrar una médula compatible. «Moita xente foi ao Clínico de Santiago para inscribirse», relata el muradano: «Despois xa quedas no banco de doantes e se hai compatibilidade xa lles salta o aviso. Todos os sistemas sanitarios están conectados. Para min podería aparecer en Cuenca, por exemplo».
Lo que se ha vuelto a demostrar es que el deporte, sobre todo el aficionado, se une y da muestras de una gran solidaridad cuando se producen situaciones como esta. Por supuesto, los clubes de Muros compartieron rápidamente la noticia. El Monte Louro y el Muros le mostraron su cariño al presidente de la Esteirana dejando claro que «nisto non hai cores nin rivalidade».
Muchos clubes de A Costa da Morte se han sumado, enviando mensajes de ánimo y compartiendo la noticia para intentar llegar a cuantas más personas mejor. Ejemplo de ello es el Sofán, que hizo un «chamamento público para que todo o fútbol da Costa se sume a esta iniciativa e poder axudar así a unha das persas que máis traballa polo fútbol de Esteiro».
Pero no solo sus vecinos le han brindado su apoyo. Desde diferentes puntos de Galicia se han hecho eco, como en el municipio pontevedrés de A Estrada, donde el estradense, además de enviar ánimos a la Esteirana, ha divulgado la noticia a través de sus redes sociales.
Clubes barbanzanos como el Noia, el Boiro, el Unión y, entre otros, el Puebla también han querido aportar su grano de arena dando a conocer la difícil situación que está atravesando Manolo «O Ferrolán», un hombre muy querido en la zona y en el mundo del fútbol. Él agradece estos gestos y reconoce que «toda axuda é benvida» en este momento complicado en el que, añade, «cando antes as transfusións de dúas bolsas de sangue me duraban varias semanas, agora chegan para unha».