Una estradense excelente: «Bótolle horas ao estudo; nada se consegue solo»

Rocío García Martínez
Rocío García A ESTRADA / LA VOZ

DEZA

cedida

Antía Pérez Lodeiro recibió uno de los 20 premios gallegos de la ESO

22 dic 2024 . Actualizado a las 05:00 h.

La estradense Antía Pérez Lodeiro es una alumna extraordinaria. No lo dice ella. Lo dice la Consellería de Educación, Universidade e Formación Profesional de la Xunta, que acaba de concederle el Premio Extraordinario de ESO al rendimiento académico. Para poder presentarse a esta convocatoria hay que finalizar la Educación Secundaria Obligatoria con una nota media por encima del 9. Antía Pérez, que estudia en el IES Manuel García Barros de A Estrada, la superó de largo. La estradense acabó la ESO con un 9,82 de media.

«En xuño avisáronme de que podía presentarme á convocatoria. Ao principio dubidei porque os exames son en setembro e sempre hai algo de reticencia a examinarse despois do verán... Pero despois animeime. Pensei que non perdía nada e que era unha experiencia máis», cuenta Antía Pérez feliz de haberse decidido.

«Aproveitei o verán para escoitar algún pódcast no tempo libre ou para ler cousas. Sobre todo de historia, que era onde me vía peor. Pero tampouco me desvivín. O verán había que desfrutalo porque en setembro xa empezaba primeiro de Bacharelato e había que volver a estudar...», explica.

A la estudiante, el tipo de exámenes de las pruebas la pilló por sorpresa. «Había un exame de linguas (Lengua española, Lingua galega e Inglés), outro de Xeografía e Historia e outro de Mates. Eu esperaba algo tipo test ou de desenvolver, pero foron exames máis de pensamento creativo. Máis de interpretar que de contar algo memorizado», explica. En las lenguas, la estradense demostró su poderío y logró un ocho alto de calificación. En las otras materias, las notas fueron inferiores. «Matemáticas é a miña asignatura preferida, pero ese exame saiume mal», confiesa.

Pese a todo, Antía Pérez no solo logró su objetivo de tener una experiencia más, sino que además consiguió una de las veinte mejores notas de Galicia y se hizo con uno de los veinte premios autonómicos al rendimiento en la ESO. El galardón está dotado con 1.000 euros que, en el caso de Antía, ya tienen destino. «Aforralos para os estudios futuros», cuenta sensatamente la premiada.

La estudiante, que ahora cursa primero de Bachillerato, todavía no tiene claro hacia donde orientar su carrera profesional «A vocación non me vén nas veas», dice. «Este ano elexín Ciencias con Bioloxía porque me pechaba menos portas para elixir despois», cuenta recién terminado el primer trimestre con excelentes resultados académicos.

Su fórmula mágica se basa en el esfuerzo y la constancia. «Bótolle bastantes horas ao estudo. Nada se consegue solo», dice. «Tento planificarme o mellor posible. Eu aplico iso de que se podes facer algo hoxe non o deixes para mañá. Non podo deixar as cousas para o último día porque me agobio. Trátase de coñecerte a ti mesmo e planificarte», explica.

En la vida de Antía —que ayer acudió a la Cidade da Cultura a recoger su premio— no todo es estudio. Ni mucho menos. «Fago natación sincronizada e teatro. E inglés e francés. Os idiomas para min non son estudo. Encántanme. Para min son máis un hobbie, algo co que me entreteño», explica feliz.