A Yakarta con escala en Brasil

maría conde PONTEVEDRA / LA VOZ

FIRMAS

El piloto Roi Banhos recaló en Indonesia tras vivir en Sao Paulo

12 may 2012 . Actualizado a las 07:00 h.

Puede que fuesen, como dice Roi Banhos, aquellas palomas que cuando era niño perseguía en A Ferrería y salían siempre volando -o casi siempre: un día cogió una- «as que me animaron a querer voar».

Lo cierto es que se convirtió en piloto comercial. Estudió en Madrid y allí comenzó a trabajar, asentado en Navacerrada. Todo eran ventajas: «Estaba facendo unha vida que me gustaba, traballaba como instructor de voo nunha escola de pilotos do aeroporto de Cuatro Vientos, tiña os meus amigos e en cinco horas podía estar tomando unha caña na praza da Verdura un fin de semana calquera e matar a morriña».

La crisis acabó devolviéndole los pies a la tierra. «As escolas daban en quebra, as compañías aéreas tamén, os salarios baixaban e voltaban baixar. E 533 euros ao mes no dan para vivir en Madrid. Regresar a Pontevedra elimina gastos, pero non me axuda a voar».

Ahí llegó el momento del primer adiós. Como un día hizo su abuelo, que dejó la ciudad del Lérez con 13 años para embarcar rumbo a Bahía, él cogió en A340-600 desde la T4 de Barajas también en dirección al hemisferio sur, a Brasil, y concretamente a Sao Paulo. «Do Brasil só lía boas noticias na prensa, un país cheo de oportunidades que estaba despuntando nesta nova etapa. Foron esas noticias e as vantaxes do idioma para os galegos, a alegría dos brasileiros, as que fixeron ese destino atractivo». Pero cuando aterrizó en la ciudad brasileña, nada era lo que imaginaba. «Sempre tiña pensado que Brasil era barato, pero nada que ver. Sao Paulo é ata agora a cidade máis cara na que teña estado, os helicópteros sobrevoan a cidade a todas horas, a xente móvese coa rapidez característica das grandes urbes que nunca dormen e non sentía grandes diferencias entre vivir en Sao Paulo a vivir en Madrid. Eso si, as persoas no Brasil sorrín máis e levan a samba e a música no sangue».

Después de seis meses, se enamoró del país y de una joven que conoció. Pero su vida personal «avanzaba máis e máis depresa que a laboral». «Chegou un día no que me pediron o título de eleitor, e xa non houbo como resolver iso: a pilotaxe de avións en Brasil estaba restricta a brasileiros nacidos ou naturalizados; xa sabía que en Brasil nada tiña que facer, pois aínda casando, que era a maneira máis rápida de me naturalizar, tardaría dous anos e eu non podía, nin quería, esperar tanto».

Un día, un amigo con el que había estudiado le habló de Indonesia «e foi el quen me animou a vir ao lugar onde hoxe vivo; Quique me deu asas de novo para seguir atrás do meu soño de voar». Tras otra dura despedida, esta vez se subió a un Boeing 777 «que non ía parar en Pontevedra, 33 horas de viaxe, parada técnica para repostar en Barcelona, escala en Singapur, a cidade máis limpa que teña coñecido, e finalmente, Yakarta».

En una semana consiguió trabajo en la capital indonesa. «A aviación está crecendo con moita forza», señala. Y se encontró un mundo de contrastes. «Que cultura tan diferente. 80 % do pobo musulmán, quince millóns de motos e outros tantos coches percorren as rúas cada día, a falta de beirarrúas e parques...».

Roi señala que en Yakarta es posible ver un Mercedes SLS o un Rolls Royce y el centro comercial más lujoso al lado de millones de casas «nas que vive a maioría da poboación, casas sen auga quente e sen as condicións mínimas de hixiene».

Poco a poco se va adaptando y señala que hay muchos pilotos españoles, «ata me encontrei cun ex compañeiro de traballo que tamén veu parar aquí». Si la aviación va bien, no pasa lo mismo con el transporte terrestre. El público casi no existe y lo mejor es moverse en ojek o taxi: «Eso si, se colles un, que sexa oficial, pois se non, prepara a carteira». Y cree que los indonesios deberían tratar mejor a su pueblo. «É incrible ver un neno que non ten que poñer nos pés, que non pode comer mais dunha vez ao día e cando o fai básicamente é arroz, que nunca vai poder ir á escola e sempre regalándoche o seu sorriso. Se tivese coñecido esto antes, seguramente nunca tería faltado a clase», dice el piloto.