
El presidente de la Xunta presentó su programa electoral de 870 medidas en un acto en el Pazo de Feiras de Lugo ante mil asistentes. Reiteró su apoyo a los proyectos de Altri y Alcoa y se postuló a la reelección presumiendo de «saber gobernar»
27 ene 2024 . Actualizado a las 19:41 h.El presidente del PPdeG, Alfonso Rueda, desembarcó este sábado en Lugo para presentar el programa electoral del PPdeG de cara a las elecciones autonómicas del próximo 18 de febrero. El líder popular anunció que el documento redactado por su partido tiene 870 medidas que pretenden «dar aos galegos a tranquilidade de que o seu goberno cumpre as promesas e que seguirá facendo o que mellor se lle dá, gobernar».
Rueda presidió el acto, celebrado en el Pazo de Feiras e Congresos de Lugo, precedido por Elena Candia, portavoz del PP en el Concello, y Valentín García, el coordinador del programa electoral y uno de los ideólogos de cabecera del partido. Los tres coincidieron a la hora de apostar por «a Galicia de Rueda», un proyecto que «quere levantar a bandeira de Galicia con orgullo», según explicó el presidente.
Su gran promesa: la promoción de vivienda pública para esta legislatura
El presidente del PPdeG destacó un punto de su programa por encima del resto: la vivienda. Rueda aseguró ante sus fieles que la Xunta promoverá que en Galicia haya 20.000 inmuebles de protección oficial para el 2028, el fin de la legislatura. La Administración Autonómica levantaría 4.200 nuevas viviendas, duplicando el parque, que actualmente está conformado por 3.800 casas. La inversión privada, apoyada por la Xunta, completaría la promesa construyendo 12.000 viviendas más.
«O Goberno central prometeu levantar 183.000 vivendas públicas na campaña das eleccións municipais. Desde entón, non volveron falar delas. Esa é a súa maneira de traballar, a das promesas incumpridas. Eu non quero ser presidente desa forma. Os nosos compromisos son realistas, e os galegos poderán pedirnos a partir do 19 de febreiro todo o que está aquí escrito», aseguró Rueda, señalando al documento que recoge su programa.

Apoyo a los proyectos de Altri y de Alcoa
Rueda no adelantó muchas más medidas de este plan, pero sí se aseguró de incidir en varios compromisos que han mantenido desde hace años. Sobre todo, en el ámbito industrial. El secretario general recordó su apoyo al proyecto que Altri tiene planificado en Palas de Rei y volvió a insistir en que la fábrica de Alcoa debe quedarse en A Mariña.
El presidente hizo referencia al mitin de Sánchez, celebrado también este sábado en Lugo, haciendo hincapié en la falta de propuestas claras del socialista sobre estos dos proyectos. «Hai ano e medio, Sánchez prometeume inversións para Altri, unha iniciativa vital para Lugo e para Galicia. Hoxe parece que non dixo nada sobre iso. Agradézolle que polo menos non mentise outra vez...», sostuvo.
Sobre Alcoa, Rueda explicó que «non se pode tolerar que se apoien proxectos deste tipo noutras comunidades e non en Galicia», reiterando su apoyo a la permanencia de la fábrica en A Mariña. «Alcoa non pode marchar da Mariña Lucense. Faremos todo o posible para que non sexa así», añadió. Por eso, Rueda aseguró que la Xunta «promoverá a creación dun novo estatuto de empresas electrointensivas». No desveló si apoyaría una posible intervención estatal en la fábrica.

Rueda, a Sánchez: «Como se pode ter tanta cara tendo tanta responsabilidade?»
En el mitin, Rueda se refirió a la gestión de Sánchez al frente del Gobierno de España en numerosas ocasiones. «Como se pode ter tanta cara tendo tanta responsabilidade?», se preguntó el presidente. El popular insistió en que su partido «cumpre as promesas». «Para prometer a lúa xa están outros que nunca gobernaron, ou o fixeron só catro anos e houbo que botalos», dijo.
«Non hai nada neste programa que non poidamos cumprir. Durante o proceso de redacción, no que traballamos cóbado a cóbado varios compañeiros, eu sempre lle dicía a Miguel [Corgos, conselleiro de Facenda]: Podemos facer isto? Temos os fondos? Porque non quería facer promesas que non puidera cumprir. Por iso estou seguro de que este programa está feito co esforzo dos galegos e non hai nada que non se poida facer», resumió.
Rueda presumió de la gestión del PPdeG en la Xunta durante los últimos 15 años frente a la falta de experiencia de BNG y PSdeG. «Nós non empezamos cunha folla en branco. Sabemos o que facemos. A nosa xestión aválanos. Sabemos o que se pode facer e o que non. Para prometer cousas sen un fondo firme xa están outros. Os galegos ven cada catro anos o que fixemos en Galicia e sempre acaban dando o seu apoio total. Porque están tranquilos sabendo que o seu Goberno fai o que mellor sabe facer: gobernar», comentó.
Proyectos en marcha de la Xunta
Rueda sacó también pecho de otros asuntos, como la bajada del paro en Galicia, el descenso de la tasa de abandono escolar, o la «estabilidade» que, según él, transmite la Xunta en manos del PPdeG. «Onte coñecimos os datos do paro e son bos. Pero a min non me vale, porque segue habendo galegos que non atopan traballo. Nós faremos todo o posible para seguir reducindo esa cifra, incluíndo as labores de mellorar as posibilidades de retornar dos galegos na diáspora», indició el candidato popular, que hizo también hincapié en que «Galicia reduciu a taxa de abandono escolar en 17 puntos nos últimos 14 anos, achando xa cifras que estaban previstas para o 2029».
Rueda habló también de la deuda gallega, lanzando un dardo a Sánchez y a su pacto con Junts per Catalunya para la investidura: «En Galicia cerramos o ano con menos débeda da prevista. Non necesitamos que nola perdoen, coma outros. Pero se nos fan pagar 400 euros a cada galego para quitarlla aos cataláns a cambio do favor a Sánchez, teñen que compensarnos a todos!».
También aseguró que, si él gana las próximas elecciones gallegas, no tendrá que llamar al País Vasco ni a Cataluña para aplicar su programa electoral: «Non vou ter que chamar a Moncloa a ver qué me deixan facer, non vou ter que meterme en escuras negociacións entre perdedores, e non vou ter que chamara nin ao País Vasco nin a Cataluña e as súas forzas independentistas».
El presidente, finalmente, pidió el apoyo de los lucenses, «unha provincia que nunca falla» de cara a las elecciones del 18-F. «Que Galicia queremos? Esa é a pregunta que nos fixemos á hora de redactar este programa. E queremos unha Galicia con sentidiño, que é o que mellor nos define, contra os líos e o caos doutros gobernos que pretenden vir aquí a ensinarnos como gobernar», terminó.
Al evento central del PPdeG esta campaña acudieron conselleiros, senadores, congresistas y decenas de alcaldes. Rostros como José Manuel Baltar, Pedro Puy, Jaime de Olano, Juan Serrano, Ethel Vázquez, Julio García Comesaña, Ánxeles Vázquez y demás altos cargos del partido mostraban su total apoyo a Rueda, el heredero de Núñez Feijoo a cargo de la Xunta, que se presentará por primera vez como candidato a revalidar el asiento más codiciado de la política gallega.

Elena Candia: «Lugo é unha terra de xente traballadora e intelixente»
Alfonso Rueda compartió protagonismo este sábado con la portavoz del grupo municipal del PP en Lugo, Elena Candia, y con el secretario general de Política Lingüística, Valentín García. La coordinadora del partido en la ciudad amurallada fue la primera en intervenir en el evento que acogió el Pazo de Feiras e Congresos. Candia, nada más empezar, resumió el programa de Rueda con una sola frase: «É o contrato do partido con tódolos galegos».
Para la líder del PP lucense, su grupo solo tiene un objetivo: «Traballar por Galicia e por Lugo». Candia explicó que, para ella, «é un momento de orgullo por poder representar os valores dun partido coma o PP» y de «ilusión» por «facer política, o único instrumento que pode mellorar a vida da xente».
La portavoz del PP local no se quiso olvidar de la reciente crisis de gobierno del PSOE en la ciudad de Lugo tras la dimisión de la alcaldesa, Lara Méndez, que será la número 2 del partido en la provincia. «Ao PSOE fáltalle a p de 'partido'. Non hai máis que ver o que ocorreu en Lugo hai un par de semanas», recordó.
Candia mencionó varios proyectos del PP como seña de identidad del grupo. Entre ellos, el apoyo otorgado al mantenimiento de Alcoa por parte de Francisco Conde y María Xesús Lorenzana, a quienes agradeció «a súa labor de defensa de postos de traballo na provincia».
Finalmente, animó a sus vecinos a votar el próximo día 18, asegurando que Lugo «é unha terra de xente traballadora e intelixente, que quere seguir construíndo esa Galicia que traballa». Para ella, Rueda es «un gran xestor e unha persoa de palabra. En definitiva, un galego dos bos».
Valentín García: «Desde Madrid queren humillar a Galicia negándonos os dereitos que outros si teñen»
Tras Candia, el turno de palabra pasó a ser de Valentín García. El secretario general de Política Lingüística fue el principal artífice de la creación del programa electoral del PP, que incluye 870 medidas para la próxima legislatura. «Este documento ten a esencia de Alfonso Rueda. Que Galicia quere el? Que Galicia queremos? Que Galicia queren os galegos? Esas son as preguntas que nos fixemos ao recibir a tarefa de redactar este programa», recordaba el filólogo.
El documento, según García, gira en torno a conceptos como «as persoas, a familia, a xuventude, a educación, os maiores e a igualdade». «A Galicia de Rueda levará a cabo estas 870 medidas grazas á confianza dos galegos e a un músculo financeiro importante. É unha Galicia que, polo menos, empeza a parecer rica. Somos unha referencia. Hai medidas que nos rematan copiando fóra», enumeraba el popular.
Parte de su discurso se centró en el futuro de Galicia. Para él, la inversión de empresas tecnológicas y la materia prima gallega serán la clave de los próximos años. «A Galicia que prospera debe sosterse na xeración de riqueza coas empresas, a universidade, a enerxía limpa, os autónomos, a gandaría, o sector agroforestal...», añadió. García hizo mención también al potencial turístico del país, presumiendo de recibir «máis visitantes ca Río de Janeiro».
El popular confrontó a su partido con el Gobierno central por varias políticas. «A dignidade de Galicia non se negocia. Imos defender as nosas ideas con confianza. Temos máis de 50 propostas para o Goberno que pediremos sen descanso. Desde Madrid queren humillar a Galicia negándonos os dereitos que outros si teñen, como a competencia da súa costa que pedimos coa Lei do Litoral», alegó.
Finalmente, Valentín García instó al público a sumarse «á Galicia de Rueda, a Galicia que funciona».